Waarom blijf ik zo mager?

hallo mensen.
Ik ben een 26 jarige man van 1,73 en weeg maar 55 kilo soms wel 53 kilo.
Ik word er gek van, ik heb gewoon geen enkel zelfvertrouwen meer.
Lente en zomer haat ik omdat ik geen korte shirts kan dragen of naar de strand kan gaan, ik blijf standaard binnen en ga dan in de avond naar buiten.
Ik ben al zo vaak naar de huisarts gegaan maar die man weet niet wat er aan de hand is, toen ik 15/16 was ben ik samen met me moeder naar de doktr gegaan, mij werd toen verteld dat ik een hele snelle spijsvertering heb en wanneer ik ouder word dat het wel zou stoppen, ik eet goed maar ik kom niet aan.
Ik heb ook weightgainers geprobeerd en krachttraining maar gaf het altijd op na paar maanden omdat het niet hielp.
Ik heb ook van de huisarts op en gegeven moment nutridrink gekregen maar dat hielp niet.
Ik ben toen begonnen met blowen vanwege de stress en met het domme idee van blowers krijgen vreetkick en daardoor ga ik aankomen, nee ik kwam niet aan ik werd verslaafd aan blowen maar ben gelukkig sinds 2 maanden van die troep af.
Weet iemand misschien wat er mis is met mij?
Ik heb al jaren geen relatie meer gehad omdat ik simpelweg me schaam voor me lichaam.
Ik wil hier niet de zielige jongen uithangen ik heb het voor de rest prima voor elkaar, maar dit maakt mij elke jaar weer gek.
En zeker als ik elke dag weer reclame's op tv zie dat er mensen zijn die zo graag willen afvallen.
In september heb ik tegen mezelf gezegd wat er ook gebeurt deze zomer wil ik genieten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je wilt aankomen is het om te beginnen erg nuttig om eerst een week te noteren wat je precies eet en hoeveel je eet. Misschien blijkt dan wel dat je veel te weinig tot je neemt! Bespreek het met een diëtist. Blijkt dan dat je te weinig eet, dan kun je als eerste maatregel proberen om wat meer voeding tot je te nemen, om op die manier aan te komen. Eet je al voldoende, zoek dan eens uit of er wellicht ook andere factoren een rol kunnen spelen. Stress en spanning bijvoorbeeld, kan ook leiden tot gewichtsverlies. Regelmatig eten is een essentiële voorwaarde om aan te komen. Zorg dat je elke dag minstens drie hoofdmaaltijden gebruikt met daarnaast een aantal kleinere eetmomenten tussendoor. Probeer er wel steeds rustig de tijd voor te nemen en jezelf niet overhaast vol te proppen. Let daarbij op: als je het gevoel hebt vol te zitten, zit je ook vol. Tussendoortjes zijn erg belangrijk bij een aankomdieet. Goede en smakelijke tussendoortjes zijn bijvoorbeeld, yoghurt met cruesli, liga, sultana, fruit, crackers met zuivere vruchten en ga zo maar door! Als je zeker weet, dat een snelle stofwisseling de oorzaak is van je ondergewicht, is het belangrijk je eetgewoontes aan te gaan pakken. Ben je bijvoorbeeld ’s-morgens gewend om maar één boterham te nemen? Neem er dan eens twee. Als je denkt dat je het best vetter kunt gaan eten om aan te komen heb je het mis. Dit is absoluut niet zo! Ook voor magere mensen is teveel vet ongezond. Het beste kun je voedsel eten dat veel eiwitten en koolhydraten bevat zoals volkorenbrood, eieren, vlees en vis. En (volkoren) pasta.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezond...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100