krijg je geld terug als je €0 van de €350 eigen risico gebruikt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Powergen
10 jaar geleden
Huh? Als je niks hebt gebruikt van je eigen risico heb je dus al die €350 euro bespaart.
SimonV
10 jaar geleden
Nee, je krijgt niets terug.
Je mag wel blij zijn dat je niets hebt hoeven te betalen.
Misschien zou je volgend jaar je eigen risico kunnen verhogen, dan betaal je een lagere premie. Met als risico dat als je wel veel ziektekosten hebt, je meer geld kwijt bent. Voorbeeld van bijvoorbeeld Ander Zorg:
Verhoog je je eigen risico tot € 850,- dan betaal je per jaar ongeveer € 300,- minder premie.
Maak je ziektekosten van € 1000,- dan ben je dus € 850,- kwijt. Maar als je de premiekorting die je “verdiend” hebt eraf trekt, ben je € 550,- kwijt.
Met een eigen risico van € 350,- was je maar € 350,- kwijt geweest.
De schade van meer eigen risico is in dit geval 550 – 350 = ca. € 200,-.
Mogelijke “winst” € 300,-.

Antwoorden (3)

Nee, dat krijg je niet. Je hoeft het niet zelf bij te betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het eigen risico betaal je pas als je hiervoor een rekening ontvangt van je zorgverzekering. Hierover kan je dus nooit geld terug krijgen.
ronron1212
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
dank minner graag motivatie erbij
Alleen als je het maandelijks laat afschrijven, dat kan bij de meeste zorgverzekeraars. Dan heb je als het ware je eigen risico vooraf in termijnen betaald. Als dan bv. In 2013 er geen gebruik van maakt krijg je het in 2014 terug.