wat is beter om af te vallen? kort en vrij snel hardlopen of minder snel maar langer hardlopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt beter rustig sporten omdat je het dan langer volhoudt. Tijdens het sporten verbrand je altijd vet. Maar om dat te doen heb je ook koolhydraten nodig. Je lichaam pakt in eerste instantie de koolhydraten omdat die sneller beschikbaar zijn en na een tijdje ga je pas vet verbranden. Probeer dus een tempo te kiezen wat je een uur kunt volhouden en eet altijd iets waar je koolhydraten uit haalt. Zonder koolhydraten kun je geen vet verbranden. Er zitten koolhydraten in brood en pasta maar bijvoorbeeld ook banaan. Je moet natuurlijk niet te kort op het sporten gegeten hebben dus kijk wat voor jou het beste werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De afstand bepaald de hoeveelheid calorieen die je verbrandt. Als je 6 km wandelt met een fors tempo van 6 km per uur, dan doe je er een uur over.
Als je diezelfde 6 km hardloopt, dan doe je er iets minder dan een half uur over.
De hoeveelheid verbrande calorieen is gelijk, omdat de afstand telt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kort en snel hardlopen heeft een hoge hartslag tot gevolg en is vooral goed voor het opbouwen van conditie. Lang en minder snel hardlopen heeft een lagere hartslag tot gevolg en is vooral geschikt om vet te verbranden. Bij welke hartslag het omslagpunt zit is persoonsafhankelijk maar een huisarts of sportarts kan je hierin mogelijk adviseren.