Zijn er huisentuinmiddeltjes waarmee je een huidschimmelinfecie tussen de tenen kan mee genezen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Poet
10 jaar geleden
Hier staat het eea:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Voetschimmel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zwemmerseczeem bedoel je?
Poet
10 jaar geleden
Ja, dat is hetzelfde
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En waarom zou je niet gewoon een goede schimmelzalf te koop bij apotheek en drogist gebruiken? Twee tot vier weken smeren....

Het beste antwoord

Appelazijn in bakje met water en je voeten lekker in doen. Ongeveer half uur lekker zitten en daarna afdrogen. ( kopje appelazijn, en rest vullen met water ) Appelazijn haal je beste bij natuurwinkels ( is dan ook gelijk van goede, biologisch ) en voor meer dingen kun je appelazijn ook gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Knoflook voetenbad
Een paar eetlepels van de onderstaande olie met knoflook in warm water is een krachtig schimmelwerend middel bij voetschimmel. Gebruik het niet als er wondjes op de voet zitten, want dat is pijnlijk. Het mooie: je kunt de dressing nog eten ook.

Ingrediënten
10 bollen knoflook (dus geen tenen, maar hele bollen) heel fijn gehakt
100 gram verse salie
500 ml cider azijn

Bereiding
1.Doe de gehakte knoflook en de saliebladeren in een pot
2.Voeg dan de azijn toe
3.Sluit het middel luchtdicht af en laat het 1 maand trekken
4.Schud het middel wel af en toe

Gebruik:
Voeg 5 eetlepels van het middel toe aan een bakje met warm water
Week de voeten er een kwartiertje in
Gebruik dit middel 2 tot 3 keer per week en gebruik bovendien het hierboven beschreven natuurlijke talkpoeder.

Toegevoegd na 2 minuten:
Knoflook talk poeder
Ingrediënten
4 theelepels gedroogde saliebladeren
4 eetlepels gedroogd knoflook (gewoon te koop in zakjes in de supermarkt)
7 theelepels maïzena
7 eetlepels zuiveringszout (bij de drogist of apotheek te krijgen)
24 druppels tea tree olie (bij reformwinkel of apotheek)

Bereiding
1.Stamp de saliebladeren in een vijzel tot er een poeder overblijft
2.Doe dit poeder in een grote kom
3.Voeg de gedroogde knoflook toe
4.Doe er dan de maïzena bij
5.Voeg dan het zuiveringszout toe en meng het geheel goed
6.Voeg de tea tree olie toe en meng goed tot de olie is opgenomen
7.Doe het poeder in een shaker voordat het gebruikt wordt om alle middelen nog eens goed te mixen

Gebruik
Bepoeder de voeten ongeveer 3 keer per dag met dit middel totdat de symptomen verdwijnen (dit is meestal na 3 weken)
Blijf het middel daarna nog zeker een week gebruiken tot alle symptomen zijn verdwenen. Dit is nodig omdat maar de kleinste aanwezigheid van de schimmel weer uit kan groeien tot de aandoening
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mmmm! Knoflook! Als je al geen stinkpoten had, krijg je ze hier zeker van!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dit krachtig schimmelwerend middel helpt wel prima bij voetschimmel !!!
Tea tree oil!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat misschien niet direct geneest maar schimmels wel voorkomt is, na een bad of douche, de huid tussen de tenen goed af te drogen. Een droge huid verlaagd de gevoeligheid voor schimmels aanmerkelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sommige mensen hebben huitschimmel zalf inde verband trommel. Anders dat haal je bij de drogist dan weet je zeker dat het wekt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vroeger veel lopen klooien met huistuin/keuken middeltjes. Daarvan werkte talkpoeder na douchen etc. het beste, icm zinkzalf (voor baby billen). Maar uiteindelijk werken als enige zalfjes van drogist (zoals micanozolnitraat), paar keer smeren, en je bent ervanaf. Ik ga nooit meer terug naar huis- tuin en keukenmiddeltjes!