Tijdelijk minder horen bij uitrekken?

Hoe komt het dat als ik mij 's morgens op bed uitrek met mijn armen langs mijn hoofd, even bijna niks meer hoor? Je kunt met je armen niet je gehoorgang afsluiten dus dat is het niet. Mogelijk een samentrekking van bepaalde spieren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Naast drukverschillen tussen ook en middenoor hoor je ook vooral de spierspanning als een ruis met een lage toon, hetzelfde gebeurt als je je kaken stevig op elkaar zet, probeer maar!
Het geluid van de spieren overheerst meestal, klikgeluiden komen meer voort uit de ventielwerking van deels verstopte buisjes van Eustachius.
Omdat spieren uit vele motorische eenheden bestaan die toe en afnemend getriggerd worden horen we dit als ruis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

tijdens gapen concentreer je je meer op andere dingen, en al je buisjes in je oren gaan open enzo. dat zal wel mee spelen ga ik vanuit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De buis van eustachius regelt de druk tussen je oren en mond/keel. Geluid is een golf en zodoende druk. Wanneer je je uitrekt en geeuwt gaat er meer druk ontstaan in je keel mond waardoor ook je oor gaat volgen. Bij gevolg komt geluid minder sterk binnen omdat de 'druk' van het geluid moet opwegen tegen de 'druk' in je oor op dat moment.