Wat zijn de beste winter handschoenen?

Hallo, de winter komt er weer aan en ik moet elke dag 13 km naar school en ook 13 km weer terug. Nu heb ik vaak last van mijn handen, wat zijn de beste handschoenen en evt. andere hulpmiddelen om de kou tegen te gaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanten zijn warmer dan handschoenen. Let er vooral op dat ze het eerst slijten op de plek waar je je stuur vast houdt, dat moet dus heel goed zijn, dat stukje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze zitten heerlijk warm,het zijn alleen geen handschoenen. http://www.liebo.nl/a-27067836/wanten-sjaals-en-petten/texelse-schapenvacht-wanten/

Het beste antwoord

Ik vind zelf leren handschoenen fijn. Liefst met een wollen voering. Leer houd je handen (zelfs al is het maar een dunne handschoen!) goed warm.
Kunststoffen handschoenen zweten zo en vind ik altijd minder warm (fietste altijd 20 heen en 20 terug).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+ Zorg ook altijd dat je al met warme handen in de handschoenen gaat. Anders helpt het nog niets :-)

Andere antwoorden (3)

Ik zelf vind winterhandschoenen met leer in je handpalm heel fijn ten eerste lekker warm je kan er sneeuwballen mee gooien en het beschermd je zelfs goed tegen harde dingen die je hand open zou kunnen halen ik hoop dat je hiermee geholpen bent
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind zelf skihandschoen heel erg fijn. De skihandschoenen van Barts zijn erg fijn. Ook zijn ze super warm en perfect voor koude winters. Je kan ze in verschillende kleuren kopen. Zelf moet ik altijd ook 13km heen en 13km terug. Ik krijg zelfs zulke warme handen dat ik ze uit doe na een tijdje.

Ze zijn dus super fijn!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Barts zijn best wel duur maar inderdaad erg goed, oa te koop bij perrysport.
Zelf kies ik voor leren handschoenen met lamswol erin, fijner is er niet voor mij, maar het warmste resultaat geeft een paar goede WANTEN.
Wanten zijn beter/warmer omdat je vingers tegen elkaar zitten in de wanten en zo de warmte vasthouden.

Nog een paar tips:
Kies altijd voor leer dat is warmer dan kunststof.
Neem altijd een ruime maat, dus niet strak maar een halve maat groter, dat is ook warmer.
Ook moet je geen koude handen hebben wanneer je handschoenen of wanten aandoet, dan blijven ze koud.
Kies niet zo maar een paar dat in de aanbieding/afgeprijsd is... goedkoop is vaak duurkoop, neem de tijd om een paar goede handschoenen of wanten te vinden, ga bij meerdere winkels kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Handschoenen in de aanbieding/afgeprijsd zijn natuurlijk wel goed want die waren eerst duurder. Goedkoop-duurkoop koop je vooral bij de zeeman enzo, lijkt allemaal prima maar gaan te kort mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ALLEEN KWALITEIT die afgeprijsd is, is wel GOED.
Niet-kwaliteit/rotzooi die in de aanbieding is blijft rotzooi, alleen dan is het goedkopere rotzooi... en is dus ook een geval van goedkoop/duurkoop.
Neem hiervoor DE TIJD, kijk niet alleen naar de prijs, maar naar het hele plaatje.