Is het normaal om ups en downs te merken in intelligentie?

Ik ben 16 jaar, jongen.

Ik heb de laatste tijd echt last van vergeetheid.
Dit gaat met ups en downs, en duurt meestal een paar dag om en om.

Weet iemand hoe dit kan?
Is dit normaal, heeft dit met de puberteit te maken?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het verschilt per mens, want ik heb ook soms dat ik wel dingen vergeet en dan herinner ik het me opeens weer. Bijvoorbeeld dan word ik 's ochtends wakker pak ik mijn telefoon, loop ik naar de keuken en terwijl ik naar de keuken loop leg ik mn telefoon ergens neer, en dan denk ik er weer opeens aan zo van waar is mn telefoon? Dan ben ik soms wel een tijdje bezig met het zoeken naar mn telefoon. Dit gebeurd waarschijnlijk bij mij doordat ik adhd heb (adhd is een concentratie stoornis) het kan dat dat ook het geval is bij jou maar er zijn genoeg redennen waarom jij dingen kan vergeten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Mogelijk heb je wat meer stress, of heb je de laatste tijd iets minder goed gegeten of geslapen.
Rust, ritme en reglmaat houden, elke dag, ook in het weekend, kan veel schelen,

Andere antwoorden (2)

Het heeft inderdaad te maken met de puberteit. Ik zit zelf ook in de puberteit en je gaat in deze fase veel dingen vergeten. Je denkt ook pas later: ' hmmm dat had ik beter niet kunnen doen.' Volkomen normaal. Heb ik ook! Geen zorgen. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zowiezo heeft het niets te maken met je intelligentie als je vergeetachtig bent. Idd kunnen vermoeidheid, de pubertijd of andere factoren invloed hebben op vergeetachtigheid. Je intelligentie is wel in principe constant al kun je je voorstellen dat je op een test wat minder scoort wanneer je bv. vermoeid bent.