Zijn er mensen hier waarbij op latere leeftijd ADHD is vastgesteld? En toen pas aan hun carrière begonnen zijn?

Bij mij is ADHD vorige maand vastgesteld. (23 jaar) Nu krijg ik ritalin voorgeschreven.
Heb nog geen werk en maar een laag diploma mbo 2.

Zijn er hier mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en die daarna nog een opleiding zijn gaan doen om toch iets van je carrière te maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet opzoek gaan naar een opleidingsvorm opzoek gaan die bij jou past. Adhd zegt niets meer dan dat er tot nu toe nog niet een passende onderwijsvorm voor jou gebruikt is. Jou zintuigen moeten op de juiste manier geprikkeld worden. En dan zal je versteld staan wat je kan.
En die drugs die je nu krijgt zullen dit proces in de weg staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar ik heb tot nu toe nog steeds niks gevonden wat mij echt ligt.
Graag zou ik verder in de ict gaan waarvoor ik ook een mbo2 heb. Maar dan voor niveau 4 gaan maar dat lukte eerst niet wegens concetratie. Ik heb 1 week ritalin geslikt om het te proberen een paar maanden terug voor de onderzoeken. Heb toen ook voor de eerste keer in me leven echt kunnen lezen in een boek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou op naar een MBO3 opleiding dus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja is wel de bedoeling maar misschien ga ik een hele andere richting op.
Heb nu sinds kort een werkbegeleider.

Het beste antwoord

Bij mijn zus is op haar 27e pas ADHD vastgesteld, ze is nu 32 en is net begonnen aan een HBO opleiding psychologie..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk..... hier zat ik nu op te wachten. Maar kon je zus ook al goed leren voor die tijd?
Of wat heeft ze tot haar 27e gedaan als ik vragen mag?
Ben er erg benieuwd naar. Ik weet van mezelf dat ik best wel goed kan leren maar heb maar kader niveau gedaan omdat ik nooit iets deed.
En daarna ICT Mbo 2. Heb eigenlijk nooit echt geleerd, en wanneer ik een keer leerde dan haalde ik best goede punten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
PS: en heeft ze ook medicatie ervoor gekregen? En zo ja welke?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
?