Wat kun je doen tegen de rockbottom na een afgekomen zwangerschap?

IK was een tijdje positief, dus zwanger. heb het echter zelf niet meteen gezien en ben nog n tijd je doorgegaan met het idee dat het niet zo was. Moeilijk nu het is afgekomen is het afgekomen is is het zelfverwijt, had je maar niet dit of dat.....dan. Het zijn moeilijke dagen die voor me liggen omdat de hormonen die je zo gelukkig maakten ontbreken, en je jezelf zo labiel voelt. Zijn er supplementen die je weer een beetje gelukkig maken of trekt het langzaam vanzelf bij hoelang duurt zoiets en wat kun je verwachten in verder verloop?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Gaste, de natuur heeft zelf geregeld dat een vruchtje dat niet levensvatbaar is of niet geheel compleet is, wordt afgedreven.
Ik begrijp je verdriet, maar je moet die natuurlijke gang van zaken maar gewoon accepteren. Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar. Jijzelf hebt daar dus absoluut geen schuld aan. Dat moet je uit je hoofd zetten.
Een volgend keer zal een gezond kindje volgroeien en je heel gelukkig maken.
Praat erover met iemand die echt naar je luistert en probeer een zonnige toekomst te zien.
Mocht je er depressief van zijn, vraag dan advies aan je huisarts. Er zijn heel veel aanstaande moeders die dit zelfde meemaken en die komen er, net als jij, weer overheen. (ik ben er een van, al is dat jaren geleden!)
Sterkte.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mooi bemoedigend antwoord, grote plus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Heb 2 miskramen gehad en ook 2 gezonde zonen gebaard. Als je weet dat het misgaat -en ook nog een hele tijd daarna- vindt je dat het ergste dat je kan overkomen. Ik ben er tenminste heel depressief van geweest. Maar dat slijt op den duur en krijgt een plekje.
Het belangrijkste: blijf praten en emoties uiten, óók als anderen vinden dat het nu maar eens afgelopen moet zijn. Zoek iemand die je wel de gelegenheid geeft om je te uiten. En geloof me: het komt goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
reactie op het beste antwoord, heel erg mooi, ook de reactie. Bedankt ik heb dit antwoord nog even op de spiegel in onze slaapkamer geplakt; moed liefde troost en vertrouwen.