Heeft iemand ervaring met het Cambridge dieet?

Het Cambridge dieet is een snelle manier om op korte tijd veel kilo's af te vallen door middel van alleen maar shakes.
Heeft iemand er ervaring mee, zoja, is het effectief of is het schadelijk voor de gezondheid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik ken het niet, maar weet 1 ding heel zeker: diëten die beloven dat je op de korte termijn veel gewicht verliest zijn behoorlijk funest. Het jojo-effect is hierop van toepassing: je verliest snel gewicht, maar het gewicht komt er nadat je bent gestopt met het dieet ook zo weer bij. En vaak nog net ietsjes meer.
Mijn advies: eet gezond, verstandig en WEET wat je eet. Je moet je totale voedingspatroon omgooien, omdat je het elke dag vol moet houden, het liefst de rest van je leven, en niet een paar weekjes voor het dieet. De invulling hiervan kan per persoon verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist! +
Wen je aan, heel veel groenten te eten, wat fruit, en veel eiwitten. Doe het veel rustiger aan met de koolhydraten (brood, pasta, rijst). Op een afvalprogramma van de BBC werd getoond, dat mensen, die hetzelfde binnenkregen (aardappelen, groenten, kip), waarvan de ene groep het 'zo' kreeg, en de andere groep alles door de blender als een dikke soep, de 'soepgroep' het eten veel langer in hun maag hadden, en dus nog geen 'trek-gevoel' kregen, dus eet veel van wat je eet in soepvorm.
Je valt beslist af, zéker als je de geëikte snacks en zoetigheid kan laten staan.
Succes - bij mij staat de blender pontificaal midden in de keuken ;-)) - ik heb óók de oorlog verklaard aan de winterponden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je valt lekker af. Maar zodra je weer normaal begint te eten komt het allemaal weer terug. Dus of dat het geld en de moeite waard is? Ik vind van niet. Beter kun je je eetpatroon veranderen. en dat vast houden. Suiker en vet weglaten en alleen maar goede koolhydraten eten. Dat scheelt al een heel stuk. Als je een vliegende start wil maken, kun je de eerste 2 weken alle koolhydraten weglaten. Dan verlies je zo een kilo of 6. Maar nooit langer, want je hebt ze toch echt nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zal absoluut afvallen. Heb zelf ook een keer op shakes geleefd en dan nog eens in combi met stackers en pittige fitness training.
15 kilo eraf in twee maand tijd. Maar dan pik je je normaal patroontje weer op en gaat het mis. De 15 kilo zitten er weer aan.
Schadelijk voor de gezondheid valt wel mee heb er niks aan overgehouden maar het is geen aanrader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult zeker wel afvallen. Maar de vraag is: is dit wel gezond om zo veel kilo's af te vallen in een korte periode. Naar veel zoeken op internet ben ik er achter gekomen dat het niet gezond is! Wanneer je weer terug gaat op je eigen eet-programma kom je net zoveel aan. Dus het heeft geen zin.

Wil je toch kilo's verliezen, geef ik je de volgende tip:
Maak eens een eetdag boek van ongeveer 4 dagen. Schrijf alles op. Dus ook elke snoepje, elke kauwgompje, elke stukje vlees e.d. Ga na 4 a 5 dagen eens kijken wat nu de foute dingen. Haal deze er af en maak voor je zelf een schema '' elke avondje 1 koek(je) bij de koffie en plan op de één of 2 dagen in wanneer je iets extra's mag. Ga over na light drinken, zoetjes in de koffie/thee. Kook minder vet....en ga niet elke week wegen, 1 keer in de 4 weken is meer als zat!!! Mocht dit niet lukken, ga dan na een dietiste, en ik speek uit ervaring dat een dietiste heel veel voor je kan betekenen. Dietiste doet ongeveer het zelfde als wat ik hier boven heb gezet, maar nu moet je wel omdat je niet voor 'paal' wilt staan wanneer je niet bent afgevallen. Uiteraard krijg je bij dietiste ook dingen mee, die gezond zijn en niet gezond.

Extra tip: Misschien raak je in het begin de kilo's niet kwijt, maar wat betreft de omvang wel...dus meet je omvang ook even op. De kilo's komen later.