waarom teken ik steeds kubussen? Bijvoorbeeld tijdens een telefoongesprek of iets dergelijks

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (1)

Veel mensen tekenen "doedels" b.v. tijdens het telefoneren
Ben je ergens aan het wachten of aan het luisteren met een pen in je hand? Dan is er een grote kans dat je bloemen, hartjes of bepaalde patronen gaat tekenen. Die doedels zeggen iets over je persoonlijkheid en je stemming. Maar wat?
"We tekenen meestal als we ons vervelen of gestresseerd zijn", zegt professionele grafologe Ruth Rostron. "Daardoor zijn we ons slechts gedeeltelijk bewust van wat we tekenen, waardoor onze innerlijke zorgen op het papier terechtkomen."

De meeste mensen tekenen hetzelfde: sterren, bloemen, dozen en pijlen. "Maar je moet ook kijken naar de manier waarop men tekent", weet Rostron. "Emotionele mensen die op zoek zijn naar harmonie gebruiken ronde vormen en gebogen lijnen, terwijl praktische types voor rechte lijnen en vierkanten kiezen. Vastberaden personen gebruiken dan weer hoeken, zigzaglijnen en driehoeken, terwijl aarzelende types kiezen voor lichte, schetsmatige lijnen."

Natuurlijk gaat het niet alleen over de manier waarop je tekent, maar zegt ook wat je tekent iets over je persoonlijkheid. Wij vertellen je wat de 16 meest voorkomende doedels over je karakter onthullen.

1. Gezichten

De expressie op een doedelgezicht is meestal een aanwijzing voor de stemming of het karakter van degene die het getekend heeft. Een mooi afgewerkt en knap gezicht toont aan dat jij het goede ziet in andere mensen. Als je daarentegen kiest voor rare of lelijke gezichten, heb je waarschijnlijk weinig vertrouwen in andere mensen.

Komische gezichten tonen dat je graag in het centrum van de belangstelling staat, terwijl profielen meestal door een introverte persoon getekend worden.

2. Schaakbord

Het zwart-witte patroon van een schaakbord wijst op geduld en volharding. Bovendien is het ook de favoriete doedel van mensen die vatbaar zijn voor stemmingswisselingen.

3. Bloemen

Als je kiest voor een snelle tekening van een bos bloemen, ben je wellicht een sociaal persoon. Neerhangende bloemen tonen daarentegen aan dat je je zorgen maakt over iets.
Voor jou geldt dan het volgende:
Het tekenen van een vierkant wijst erop dat je controle wil krijgen over een bepaalde situatie.

Als je vierkantjes evolueren naar een kubus of een doos, dan ben je wellicht een efficiënte, analytische persoon die goed met moeilijke situaties kan omgaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kristal
10 jaar geleden
Moolkeesje, top antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je, wel geleend. Heb je gemist!
Kristal
10 jaar geleden
Dat is fijn om te horen :). Ik kan inderdaad niet veel meer op gv zijn, heb het zoveel drukker gekregen.
En het maakt niet uit hoor of je je antwoord hebt geleend Moolkeesje. Het is m.i. een antwoord waar gast 16361 echt iets aan heeft en daar gaat het toch om? :-)