ik heb emetofobie, hoe kan ik me kalmeren?

hey
ik heb emetofobie ook wel braakangst.
ik heb het al van jongs af aan (6 jaar).
maar nu begint het toch mijn leven te verpesten.
wie weet er tips om mij te kalmeren of medicijnen die ik kan nemen?
of iets anders dat ik kan doen?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet anders dan claustrofobie arachnafobie (spinnen) en vliegangst, je komt er zo vanaf met hulp van een psycholoog. Ga naar je huisarts voor een verwijzing en laat je leven niet meer verpesten hierdoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien kan de ADF-stichting (angst- , dwang- en fobiestcihting) je aan meer informatie helpen.
Op de website staat er wel kort iets over verschillende fobieën; ook over degene die jij noemt.
http://www.adfstichting.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt zal ik zeker doen.

Het beste antwoord

Er is niet echt een medicijn tegen. Er zijn wel medicijnen om rustiger te worden als je in paniek raakt. Maar dit is maar een tijdelijke oplossing.

Het beste is om naar je huisarts te gaan en daar om professionele hulp te vragen.
Die stuurt je dan waarschijnlijk door naar een psychiater en deze helpt jou zoeken naar een passende vorm van therapie en zou ook eventueel medicijnen kunnen voorschrijven.

Er zijn een helle hoop mensen die last hebben van angsten.
En er zijn hier veelvuldige vormen van therapie voor dus kijkt wat je past en succes.