Hoe kan ik in contact komen met mensen die HIV/aids hebben?

Ik ben een eerstejaars geneeskunde student die onderzoek doet naar het ziektebeeld van HIV en aids patiënten. Ik vroeg me af of er voor mij mogelijkheden zijn om in contact te kunnen komen met patiënten met aids.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meld je aan als buddy .

Antwoorden (2)

Dat lijkt me wel mogelijk, zet een oproepje in een landelijke krant, er zijn altijd mensen die over hun gezondheid willen praten, dus vast ook HIV besmette mensen, of mensen die aids hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry hoor maar we leven al ettelijke decennia met internet en jij adviseert een verschrikkelijk duur oproepje in de krant? Ik zou zeggen: http://www.hivnet.org/forum/index.php
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, de krant is een nog steeds veel gelezen item, een papieren blad is toch voor veel mensen beter en leuker lezen dan een krant van het internet, bovendien zijn er nog veel mensen met abonnementen hierop, liggen ze op het werk, in de trein, bij de tandarts en noem maar op, grote kans dat dit gelezen wordt. Ook goed idee dat forum, daar zul je ook reacties op krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk toch dat je de beoogde doelgroep in ieder geval goedkoper vindt dan met een landelijke krant!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goedkoper wel, maar ik denk dat je er meer vindt door de krant, de krant wordt door een breed publiek gelezen, ook door familie, vrienden, collega's en kennissen van de HIV geïnfecteerde of aids patiënt. Waardoor die groep de persoon kan vragen zich bij jou te melden.
Maar je mag natuurlijk een andere mening hierop na houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kom op, directe benadering via het juiste forum is natuurlijk een veel snellere weg dan de krant, maar inderdaad je mag er een andere mening op na houden, ik vind het behoorlijk ouderwets.
Je kan ook naar het hospitaal gaan om een arts te raadplegen met patiënten in deze categorie. Hij kan dan aan zijn patiënten vragen of ze erover met je willen praten. Studenten hebben hier vaak wel meer kans op succes in.