Kan je ook zonder reden iets doen?

En kan je ook geen mening hebben. Vaak vragen mens, waarom doe je dit. Ook verwachten sommige mensen je mening over iets te geven. Zelfs als je aangeeft geen verstand te hebben van zulks. Kan dat, kan je iets zonder reden doen. Kan je niets vinden van iets. Of moet je over allles en iedereen een mening hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Daar heb ik geen mening over,,,,,,
Nou ,dat staat toch niet raar als je dat zegt?
Integendeel er zou heel wat tijd bespaart worden met al die meningen over van alles en nog wat.En wat voor jou belangrijk is ,daar heb je wel een mening over.Dingen die niet belangrijk zijn,waarom zou je daar je tijd mee verspillen.
En als je in het midden blijft ,wat soms wel eens moeilijk kan zijn,dan vind ik dat eerder dapper dan laf.Dan geldt het hierboven geschreven weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Nee natuurlijk hoeft je niet over alles een mening te hebben of voor alles dat je doet een reden te hebben, zeker als je er niets of niemand kwaad mee doet. Ik vind het juist goed als mensen toegeven dat ze ergens geen verstand van hebben en er dus geen mening over hebben. Zij hebben weer andere kwaliteiten waar ze trots op kunnen zijn. Ik vind het ook helemaal niet nodig dat er over iedereen een mening gegeven moet worden.
Leven en laten leven!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet natuurlijk niets.. Ik denk dat je wel overal een mening over hebt of kunt hebben, maar je hebt zelf de keuze om deze te uitten of voor je te houden. Laat anderen je hierin niet leiden, als jij ergens geen stelling in wilt nemen, doe je dat toch lekker niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grote nadeel van iets zonder reden doen is dat wel eens mensen zijn in je omgeving die vragen stellen. En een antwoord verwachten. Ik heb er altijd wel een reden voor, alleen wordt ie niet altijd begrepen door de vragenstellers.
Op de vraag 'Waarom?' is 'daarom' als antwoord al een reden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij alles wat je doet is een reden, alleen we weten de reden meestal niet. En vaak willen we het ook niet weten. Je moet dus niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft met een stukje bewustwoording te maken denk ik en iets onder woorden te kunnen brengen. Dat kun je niet altijd omdat je er niet zo over nadenkt. Je kan ook ergens geen mening over hebben. Maar misschien later als je er even over hebt nagedacht. Een mening vorming over iets kan je ook leren met de tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, je kan zker iets doen zonder enige reden. Bijvoorbeeld tv kijken, of gaan slapen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten kun je iets zonder reden doen! Mijn ex ging eerst vreemd met een ander. Daar was geen reden toe!

Toen wenste ze scheiding en een grote allimentatie. Daar was ook geen reden toe!

Tenslotte toen mijn zoon maarten kwam te overlijden op 21 jarige leeftijd was ze vergeten om het bijtijds doortegeven. Daar was ook geen reden toe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je doet alles met een reden. Toch kunnen niet altijd bij die reden komen, dan hebben we het geblokkeerd als het gaat om een slechte ervaring uit het verleden. Of we zijn het vergeten, omdat het al een automatisme is geworden. Of we schamen onszelf voor die reden, en zeggen het daarom niet.

Maar er is altijd een reden. Als je maar goed durft te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hebben van een mening wordt zwaar overschat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee voor alles is er een reden.