Hoe kan ik veranderen?

Hallo ik ben Katsukani ik ben 20 jaar.
Ik ben al sinds mijn geboorte heel, suf, lui, moe, nooit zin in iets, bang, emotioneel, altijd negatief (ook qua denken). Ik bedoel dat ik wil veranderen. Dat ik sterk in mijn schoenen wil blijven dat ik niet zo bang ben zo suf zo saai en zo negatief. Ik ben nu 20 jaar en nog steeds voel ik alsof ik nog een kind ben van 5. En altijd heb ik gedachtes van: als ik nu dood ga interesseert het me niet eens.

Want stel, ik ga trouwen of ik leer nieuwe mensen kennen. Dan ben ik altijd suf en saai en onhandig ook wel zelden kennis met het leven. Ik bedoel, het lijkt alsof ik gewoon leef. Met gewoon bedoel ik dan net als een verdwaald iemand die opzoek is naar een leven.

Ik heb er over gehad met mijn ouders met mijn vrienden met de huisarts. Ook ben ik geweest naar een psycholoog maar niets hielp.

Ik wil veranderen, harder zijn sterker zijn strenger zijn. Leven zoals het me gegund is. Wijs worden over het leven.

Ik ben altijd gestrest en emotioneel. Gelukkig worden is moeilijk voor me.
En als iemand me kan helpen ben ik echt zo dankbaar.

Dat was mijn verhaal.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoek een anderen psycholoog/ therapeut. En push jezelf om nieuwe dingen te proberen, zo heb je interessante dingen om over te praten. Doe het lekker alleen. Dan ben je niet afhankelijk van anderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het feit dat je het zelf inziet en er iets aan wil doen is al een heel goed begin hoor! Goed van je!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi snijboon1,
Ja om eerlijk te zijn plas ik best veel op een dag.
Soms veranderd mijn stem indd en af en toe zie ik wazig alsof alles heel langzaam is. Of alsof ik onder invloed ben. Een heel raar gevoel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi , kat jammer , verdrietig dat je dit zo ervaart . Een psycholoog zou kunnen , maar nee dit is mogelijk aangeboren dus een psychiater is dan meer de geëigende persoon , mogelijk is het dus niet jouw kijk op de werkelijkheid ( dan psycholoog) maar zijn mogelijke lichamelijke oorzaken , zoals hormonale storingen , stofwisseling 's of wat dan ook . Misschien Zelfs iets als lichte suiker ziekte .!? Er zijn veel processen in het lichaam daar heeft een psycholoog absoluut geen expertise in , mogelijk een heel goede maar dan nog kan hij er niks mee . Een psychiater is ook dokter ( lichamelijk en geestelijk die is daar voor en kan ook medicijnen voor schrijven die invloed hebben op je psyche maar eerst een juiste diagnose . Ga er voor !! Heel goed dat je zoekende bent ! Zoek en je zult vinden :) succes .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nogmaals laat je huis arts je bloed overal op testen zeker op suiker , en vraag dan een verwijzing evt na de uitslag nr een internist of als dat niks oplevert naar een goede psychiater. Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi Kapperkort, bedankt voor de informatie. Ik zal even eerst langs de huisarts gaan, hopen dat ik dan bij een psychiater terecht kan komen. Maar ik ervaar dit al bijna 2 jaar. Ik heb eerst zelf geprobeerd om anders te zijn. Om normaal te zijn net als andere mensen. Ik bedoel, niemand is dan wel 100% gelukkig maar je hebt mensen die wat meer ervaren dan ik. Dus eigenlijk heb ik het idee dat dit gewoon mijn leven is. Zo hoor ik te zijn. Maar dat wil ik niet, want ik word steeds in de grond geduwd. Maar toch hartstikke bedankt!

Antwoorden (1)

Je bent op de goede weg, je wil dit niet langer meer. Toch denk ik dat je de beste hulp van een psycholoog kunt krijgen, als het klikt met de psycholoog, klikt het niet, of heb je er geen vertrouwen in, zoek dan een andere, net zo lang totdat je je veilig, gehoord en prettig voelt bij hem of haar. Daarbij kun je gaan sporten, dat is een prima manier om je gedachten los te maken, te ontspannen en tegelijkertijd aan je conditie te werken, maar de kans is ook groot dat je daar werkt aan je sociale vaardigheden, zodat je er misschien kennissen en vrienden aan overhoudt. Natuurlijk heb je ook de steun van je familie keihard nodig, maar die kunnen je pas echt helpen als er een stappenplan is. Trek de stoute schoenen aan en ga naar je huisarts, voor weer een verwijzing naar die psycholoog, vertel je huisarts dat het met de eerste niet gelukt is en dat je het graag bij een andere wil proberen. Doe dit voor jezelf, je verdiend het.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga nogmaals naar de psycholoog tot ik me thuis voel.
Heel erg bedankt. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel graag gedaan, werk aan jezelf, zoek daar hulp bij, ook bij het weer van jezelf gaan houden en jezelf te accepteren wie je bent. Neem daar de tijd voor, dit is niet 1,2,3 opgelost. Ik vind het moedig dat je deze vraag gesteld hebt, ik heb geprobeerd je een aanzet te geven, maar het meeste moet je zelf doen.
Sterkte en heel veel geluk in de rest van je leven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nogmaals bedankt, ik ga er voor! =)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1 Goed advies.