Hoe moet je omgaan met het feit dat niemand je leuk vindt?

Het zit namelijk zo, ik ben nogal eenzaam en probeer steeds contacten te leggen. Doordat ik sociaal absoluut niet vaardig ben naar buiten toe, probeer ik die contacten online te maken. Daartoe horen dating of zoeken naar vriendschap.

Maar op dit moment lijkt het wel alsof niemand m'n aanwezigheid apprecieert. Vraag ik iemand hoe het gaat, negeren ze me. Slaag ik er eindelijk in even te praten met iemand, dan is het met zijn/haar enthousiasme onder het vriespunt.

Wat doe ik toch verkeerd? Ik ben toch wel meer dan een paar foto's.. waarom doen mensen zo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
27.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vrienden maken vind ik ook heel moeilijk. dat niemand je leuk vind is in ieder geval niet het geval. er is therapie voor mensen die assertiever willen worden
en misschien moet je uit je comfortzone komen?? dus niet thuis zitten wachten want ze bellen niet aan ofzo maar ga sporten of word ergens lid etc. etc.
succes

Antwoorden (6)

Praat je misschien graag over jezelf of over eventuele problemen die je hebt? Dat kan mensen juist afschrikken. Toon veel interesse in de ander en luister/lees goed maar de ander. Dat zou je zelf ook fijn vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, integendeel, ik probeer mezelf steeds te verdoezelen zodat de ander op de eerste plaats komt.. net daarom vind ik het zo onlogisch
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tsja dan weet ik het niet... Ik had namelijk vroeger dat ik er gelijk vol opdook en teveel praatte, dat schrok mensen af. Heb er van geleerd al was t moeilijk. Ik wens je succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is juist weer het andere uiterste. Je moet de andere persoon niet op de voorgrond zetten, je moet gelijk aan die persoon zijn. Een gesprek komt van twee kanten. Vertel wat over jezelf, laat de ander wat vertellen / reageren.
Je bent onzeker over jezelf, dat straal je uit. Onzekere mensen doen of zeggen vaak te weinig om zichzelf echt te laten zien, durven niet te laten zien wie ze werkelijk zijn. Maar toch moet je dat laten zien, om interesse te wekken, laat zien wie jij bent. Dit kun je doen door bijvoorbeeld te praten over je hobby, je school, je interesses, je werk, je levensituatie. Met gesloten vragen stellen (vragen waar alleen met ja of nee geantwoord kan worden), kom je er niet. Met hoe gaat het ook niet, ze kennen je niet, dus waarom vertellen hoe het echt gaat. Dan krijg je hooguit een antwoord zoals goed, redelijk, kan beter of zoiets. Vraag wat doe je zoal op een dag als vandaag, dat vereist een langer antwoord en dat kan leiden tot een echt gesprek, je kunt dan inspelen op een ding dat de ander gedaan heeft, bijvoorbeeld, O, dat ken ik, vind jij dat ook zo saai? Stel dus altijd gesloten vragen, die met een zin beantwoord moeten worden. Wees ook eerlijk in je profiel, maak jezelf niet mooier dan je bent, maar ook niet saaier, onzekerder, of minder knap. Durf te zijn wie je bent, dat krijgt respect. Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe je moet omgaan met het feit dat niemand je leuk vindt, dat uit je hoofd zetten, van jezelf gaan houden, jezelf respecteren om wie je bent, maar vooral jezelf niet minder vinden dan een ander. Lukt dat niet, ga dan eens naar je huisarts met dit verhaal, zodat er hulp voor je kan worden gevonden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Stel dus altijd open vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
altijd jezelf zijn. en daarbij jezelf ontwikkelen. ontwikkel je talenten en ga dingen doen. ga ervaren en het gaat vanzelf. je zal mensen tegen komen op je pad ernaartoe die dezelfde interreses zullen hebben. of je zal mensen tegenkomen en je zal dan wat te vertellen hebben. je moet je omstandigheden veranderen. wanneer jij je in goede omstandigheden verkeert zal jij je prettig voelen. zolang jij je niet in fijne omstandig heden bevindt zal jij je niet prettig voelen en zal je er wat aan moeten doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien probeer je te hard, en dat schrikt mensen af. Als kleuter kon je zeggen: hallo ik ben fireblade, tegen het eerste het beste kind dat je tegenkwam, en 's avonds zei je dat je een nieuwe vriend had.
Als je ouder bent werkt dat niet meer helaas.
probeer het maken van contacten eens op de tweede plaats te zetten, de eerste plaats is dan plezier hebben met jezelf en anderen zonder de achterliggende dwang dat je volgend jaar samen op vakantie moet.
Ga bij een club, of ga een cursus doen. Een cursus gewon voor de lol of spreken in het openbaar, maakt niet uit wat. maar je ziet andere mensen onder andere omstandigheden, en de cursus is al een goed gesprekonderwerp
anneliez
10 jaar geleden
Je vraagt wat je fout doet, en je zegt het in je eigen reactie al. Je probeert jezelf te verdoezelen en de ander steeds op de voorgrond te zetten? Waarom? Waarom zou je jezelf verdoezelen? Zo kun je toch JUIST geen contact leggen? Contact leggen betekent niet alleen zoveel mogelijk over de ander te weten komen, die persoon wil ook wel eens iets leuk over jou horen.
Als je de ander op de voorgrond zet ben je eigenlijk een soort slaafje geworden die alleen maar luistert. Probeer je het toevallig ook zo vaak mogelijk eens te zijn met anderen zodat ze je aardig gaan vinden? Dat heb ik namelijk wel eens zien gebeuren, en dat gaat nooit goed.

Zorg dat je in elk geval zelfverzekerd overkomt. Daarmee bedoel ik niet dat je over jezelf moet opscheppen of een enorm ego moet hebben. Wees gewoon gezellig in omgang. Toon interesse en zorg dat zij ook interesse in jou hebben door altijd iets te vertellen te hebben. -- Daar zit natuurlijk ook iets aan vast. Je moet wel dingen ondernemen wil je uberhaupt iets te vertellen hebben natuurlijk. -- En daarbij komt weer dat jij interesses hebt. Je onderneemt immers dingen, en dat doe je omdat je ze leuk of boeiend vind. Daar kun je over praten!

Je hoeft trouwens niet altijd een boeiend onderwerp te hebben om even een praatje te maken hoor. Gewoon even een alledaags gesprek kan ook helemaal geen kwaad. Zo leren mensen meer over jouw dagelijkse leven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik herken je verhaal heel erg. Ik ook ben iemand die ten eerste sociaal moeilijk contact legt. De reacties op je bericht helpen niet en de mensen die hier reageren hebben eigenlijk geen flauw benul wat het probleem is.

Ik hoor reacties van dat je jezelf meer op de voorgrond moet plaatsen. Echter als ik op pepper een account maak met leuke fotos en een normaal verhaaltje dan komt daar 0,0 reactie op. van niemand.. Als ik mensen aanspreek dan zijn mensen niet geinteresseerd. Ik zoek altijd een goed moment waarop ik een vrouw kan aanspreken waarbij een aanspraak ook logisch is, waarbij het dus niet opvalt dat je die persoon aanspreekt omdat je haar leuk vind maar juist omdat het juist logisch is dat je haar aan zou spreken. Maar zelfs dan merk ik dat vrouwen niet met me willen praten.

Ik heb al veel op internet gelezen. Ook vaak zegt men dat je niet moet klagen of dat je uitstraalt dat je denkt dat niemand je leuk vind. Dit is bij mij zeker niet het geval. Ik spreek alleen vrouwen aan als ik juist heel erg gelukkig ben op dat moment en het juist super naar mijn zin heb. Toch werkt ook dit niet.

Ik begin daarom hoe zweverig het ook klinkt dat het een hogere macht is die niet wil dat je een relatie krijgt of contact krijgt met mensen. En dit koste wat het kost zal verhinderen.

Dan zou je nog, zoals iedereen je het advies geeft als je erom vraagt, Je niet meer bezig kunnen houden met het zoeken naar iemand. En lekker eenzaam in je eentje aan een bar gaan zitten of weet ik wat. Ik kan je zeggen als je niet zoekt en niets onderneemt dan komt er echt niet morgen iemand aan de deur die je zegt dat ze je leuk vind. Dus dat advies van niet meer proberen is wel de grootste onzin die je als advies kunt krijgen van iemand.

Ik zelf probeer te accepteren dat er niks anders meer op zit. Ik heb echt alles al geprobeerd maar het mag gewoon niet zo zijn. Ik zie andere om me heen met echt kut karakters die 1000x lelijker zijn dan ik. Ik kan me blijven afvragen waarom het mij niet lukt. Ik ben gaan accepteren dat het voor sommige mensen blijkbaar niet mag. De reden? Geen idee... misschien kom ik daar ooit nog een keer achter. Als ik het mijn vrienden vraag heeft iig niemand een antwoord. Iedereen zegt dat ik een lieve leuke kerel ben die er gewoon leuk uitziet. Of ze liegen dat ze barsten... of er is anders aan de hand.

Misschien kom ik er wel nooit achter...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoi Sygys,
Heel herkenbaar. Ben ook aangekomen op het punt dat ik het gewoon moet leren accepteren. De liefde is in dit leven gewoon niet voor mij.
Zojuist alle dating apps verwijderd. Altijd als ik iemand aantrekkelijk vind is het niet wederzijds. Dat al toch bijna 40 jaar nu. Ben nu die afwijzingen zat. Accepteren is de enige optie nu nog.
Nanaboo
een jaar geleden
Cru gezegd ligt het aan jezelf. Als anderen wel liefde kunnen vinden dan kan jij dat technisch gezien ook. En ik bedoel 'ligt aan jezelf' niet op de manier dat je een slecht persoon bent maar dat je door ervaringen en de manier waarop je opgegroeid bent, een andere blik hebt gekregen op de wereld. En ik ben ook niet perfect hierin haha nee. Ik heb ook zulke ervaringen gehad en ben emotioneel ook gewoon zelf niet in staat om 'van iemand te houden' hierdoor maar ik heb gemerkt dat wanneer je probeert je blik aan te passen, dat er al veel kan gebeuren. Probeer ook nooit dingen zwart wit te zien. Het wil niet zeggen dat er een paar slechte dingen gebeurd zijn, dat alles slecht gaat zijn. En accepteren is nooit de enige optie. Het kan echter de optie zijn die jij momenteel verkiest.