Plas ik mijn blaas niet goed leeg?

(Niet echt geschikt voor jongere kinderen ;) )
Ik heb (sinds ik een vriendje heb) al 3 keer een blaasontsteking gehad. Na de seks ga ik braaf naar de wc om het te voorkomen, maar dat werkt dus blijkbaar niet. Nu staat vaak dat je je blaas helemaal leeg moet plassen. Als ik naar de wc ga plas ik gewoon tot er niks meer uit komt. Maar als ik dan even wacht, 20 seconden ongeveer, dan kan ik altijd nog wat eruit plassen. Dit kan ik eigenlijk eindeloos herhalen, dus is mijn blaas nooit 100% leeg. Maar misschien is dit ook wel normaal, aangezien ik het zo vaak kan dat het niet lijkt te eindigen. Misschien dat je nieren zo snel urine kunnen aanmaken? Iemand een idee? Of hoe zit dit bij andere meisjes?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn enkele mogelijkheden waarom je blaasontsteking krijgt: Er komen bacterien van je vagina in je blaas door de sex, die worden er als het ware ingedrukt, waardoor je een blaasontsteking krijgt. of Je bent allergisch voor de bacterien en lichaamsstoffen van je vriendje (dit is echt mogelijk hoor). Je zou kunnen proberen om een condoom te gebruiken, zodat je geen 'vreemde' stoffen in je blaas kunt krijgen. Je kunt ook cranberrycapsules en vitamine C gebruiken, dit werkt preventief bij blaasontsteking.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent niet allergisch voor iemands bacteriën en lichaamsstoffen en krijgt vervolgens een blaasontsteking. Een blaasontsteking is geen allergie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dit zelf ook, en ga vaak na de seks na de wc, waar ik dan ongeveer vijf minuten op blijf zitten. Zo plas ik zo veel mogelijk eruit, en alle urine die er later uit komt is er dan ook uit.
Het gaat er namelijk om dat de bacterie die eventueel in je blaas is gekomen, zich niet verder kan ontwikkelen. Bij mij heeft dit geholpen, om wat meer tijd aan het plassen te besteden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gezellig zeg om na de seks 5 min op de wc te moeten gaan zitten ;)

Het beste antwoord

Om een blaasontsteking te voorkomen is alleen goed uitplassen niet voldoende dus misschien plas je wel voldoende uit maar kun je, omdat je er zo gevoelig voor bent, ook de volgende maatregelen toepassen:

-Reinig je genitale gebied voordat je seks hebt en zorg ervoor dat je partner dat ook doet.
-Was ook je handen goed voor de seks ( uiteraard ook je partner)

Door de bewegingen tijdens het vrijen komen de schadelijke E.coli-bacteriën dichter bij de plasbuis,dit kan een blaasontsteking veroorzaken.

(Ik heb één bron opgegeven maar mijn antwoord komt van verschillende bronnen)

Toegevoegd na 1 uur:
P.S. Dezelfde maatregelen gelden ook voor na de sex.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ klopt helemaal. Er zijn meerdere oorzaken mogelijk.
Misschien let het vriendje niet voldoende op hygiëne, zowel voor, tijdens als na de seks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je, ik was vergeten erbij te zetten dat het ook na de sex verstandig is.

Andere antwoorden (1)

Het is dus de kunst om dat alsnog voor elkaar te krijgen. Een goede toilethouding is dus belangrijk, goed zitten en rustig wat bekken kantelen aan het einde van het plassen kan helpen (of zelfs een keer even gaan staan en weer gaan zitten). De bekkenbodemspieren een keer aanspannen en weer loslaten helpt ook.
Mocht dit allemaal niet lukken dan kun je ook met je hand je blaas wat leegdrukken, vlak boven je schaambot.
fremar