Als je opeens stopt met ongesteldheid vanaf je zeventiende jaar , betekent het dan dat ik niet meer groei of juist wel? want ben zelf ook erg klein

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
hoe lang ben je al niet meer ongesteld dan?
heb je ondergewicht of veel stress?
Ritsuka
10 jaar geleden
eet je wel genoeg?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niet zwanger bent, kun je het beste even langs de huisarts gaan om de oorzaak te achterhalen, want normaal is het natuurlijk niet.

Antwoorden (2)

Een meisje groeit nadat ze voor de eerste keer menstrueerde gemiddeld nog 6 centimeter. Dat jij nu (om wat voor reden dan ook) niet ongesteld bent houdt niet in dat jouw groei door zal gaan nadat je maandcyclus weer normaal op gang is gekomen. Waarschijnlijk heb je inmiddels wel jouw maximale lengte bereikt.
Amadea
10 jaar geleden
Ik denk dat je beide onderwerpen beter aan de dokter kan voorleggen. Aan hem/haar kan je vragen of ze kunnen berekenen hoelang je uiteindelijk zal worden (al ben je op je 17e wel aardig uitgegroeid) én bespreken hoe het kan dat je niet meer menstrueert. Als dit altijd regelmatig is geweest, is het wel zorgelijk dat het nu weg blijft en zeker waard om te onderzoeken.