last van rode aders bij de ogen, hoe kom ik er van af /verminder ik het?

hallo, als mijn baan ben ik systeem beheerder en moet dus vaak achter de pc zitten , sinds een paar weken geleden zag ik dat ik veel aders bij mijn ogen had en die lopen soms door tot het midden van het oog, dus mijn vraag is weten jullie tricks/tips hoe dit te verminderen ( hou er wel rekening mee dat ik elke werkdag achter de pc zit) en ik heb geen bril /lenzen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
ga je wel op tijd slapen dan?
probeer in elk geval vaak even een korte pauze te nemen, ook tegen RSI

Antwoorden (3)

Dar is niets aan te doen. Sommige mensen zullen druppels of oogcompressen aanbevelen, maar in feite is vrijwel alles slecht voor de open. Het beste kan je je ogen een keer laten nakijken bij de oogarts, en dan krijg je wel te horen of er een oplossing is, wellicht in de vorm van een computerbril ( die is iets getint) of druppels. Ga niet knoeien met je ogen, je hebt er maar twee en die zijn kwetsbaar.
Wil je beslist niet naar een oogarts, dan kan je eventueel druppelen met afgekoelde gewone thee. Deze tip heb ik van mijn eigen oogarts en ik doe het soms als mijn ogen erg vermoeid zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meer knipperen met je ogen, want je zit vermoedelijk te veel te staren naar het scherm. Door te knipperen hou je ze vochtiger. Door uitdrogen worden je ogen rood.
Amadea
10 jaar geleden
De rode adertjes komen omdat je ogen te weinig zuurstof krijgen, de adertjes zetten uit om toch voldoende zuurstof te krijgen. Als je lenzendrager bent kun je je opticien vragen voor meer zuurstoflatende lenzen. Deze zijn een heel stuk dunner. Daarnaast kun je ook iets vaker je bril dragen.
Sowieso komt het door je omgeving. Misschien extra airco voor de systemen/elektronica om je heen. Kaart het aan bij je baas, hij/zij moet zorgen voor een werkbare, ARBO geschikte omgeving.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vragensteller heeft 'geen bril en lenzen'
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was een algemeen antwoord. De laatste 3 regels geven advies voor niet-lenzen dragers.