Bij koude krimpt behalve de penis ook de balzak.
Het scrotum heeft een hele dune huid, vergelijkbaar met die van een ooglid.
Er zit geen vetweefsel onder, je stuit direct op de spiervezels. Die spiervezels reageren op lage tempraturen door samen te trekken. Daardoor verdikt de huid zich, wat extra isolatie oplevert. Tegelijkertijd worden de testikels half in de lies getrokken, dicht tegen het warme lichaam aan. Zo zijn de ballen verzekerd van een tempratuur die 1 1/2 tot 2 graden onder de lichaamstempratuur ligt, en dat is ideaal voor de zaadproductie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je teelballen krimpen niet, de balzak of het scrotum krimp om je teelballen dichter tegen je lichaam te brengen zodat ze op temperatuur (iets lager dan de lichaamstemperatuur) blijven vanwege het relatief koude water wat veel warmte uit je teelballen laat vloeien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je in koud water springt springt dan gaat je huid over gans het lichaam samen trekken, Dit verkleind het oppervlak van de huid wat ook wil zeggen dat er minder warmteverlies is. Ook de aders in het lichaam gaan samentrekken om zo zoveel mogelijk bloed weg te trekken van de koude plaatsen. Dit is om de vitale organen te beschermen, Hierdoor gaat ook de huid een paarse kleur krijgen,
Hetzelfde gebeurd ook met de geslachtsdelen. Dit zijn geen organen die we nodig hebben om te overleven, zoals het hart, daarom wordt ook daar het bloed weggetrokken, Het lichaam heeft van dit fenomeen gebruik gemaakt om de zaadcellen te beschermen tegen de koude maar ook tegen de warmte. De teelbalzak was een feit, De teelballen en zaadcellen moeten enkele graden koeler zijn dan de lichaamstemperatuur. Daarom hangen ze buiten het lichaam in een zak die te vergelijken met geheugen matriaal, Bij koude gaat het krimpen en bij warmte gaat het terug in zijn normale toestand terecht komen,
Robby BB