Wat zijn die witte vlekken op mn rug en borst?

Hee, voor de zomervakantie had ik heel veel witte plekjes op mn rug, op mn borst waren ze een beetje rood. Toen ik op vakantie ging ben ik bruin geworden en heb ik nog maar 5 vlekjes ofzo. Op mijn borst is het nog wel, niet veel ongeveer 10 kleine. (wit) kunnen jullie me helpen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Amadea
10 jaar geleden
Kunnen het littekentjes zijn? De ene soort met en de ander zonder pigment erin. De laatsten blijven dus wit. De eerste soort kleurt mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou je een foto kunnen plaatsen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea: Ik heb geen idee, ik heb wel een ratje en die krast nog wel vaak.
Flipjeboot: ik zal even kijken heb op dit moment geen camera in beschikking ;(

Antwoorden (1)

Door beschadiging van de huid, zijn daar stukjes nieuwe huid gevormd, die minder of geen pigmentcellen bevatten, deze witte vlekjes zijn gevoeliger voor verbranding door de zon, de rode huid voor het ontstaan van de witte vlekjes komt, omdat dat nieuwe huid is, die nog niet dik is.