Werken detox voetpleisters?

Ik heb vannacht voor het eerst detox voetpleisters gebruikt. Ze zeggen dat de volgende dag de pleisters helemaal vies zijn en dat zijn dan je afvalstoffen. Mijn pleisters waren helemaal niet vies! Alleen het grijze poeder wat erin zit is gaan smelten en kwam door de pleister heen. Het grijs was zo helder en fel, precies zoals het poeder, dat dat echt niet de afvalstoffen waren. Heeft het dan wel gewerkt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
18.3K
Cryofiel
10 jaar geleden
Afvalstoffen worden verwerkt door de lever en de nieren. Ze worden via de darmen en de urine uitgescheiden. Via de huid worden nauwelijks afvalstoffen uitgescheiden. Voor zover dat al zou gebeuren, zal een pleister de afvalstoffen zeker niet op magische wijze "naar buiten trekken".
Ritsuka
10 jaar geleden
volgens mij werken die dingen echt niet, zoals cryo al zegt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gelukkig heb ik ze gratis gekregen!

Antwoorden (1)

Nee. Voetpleisters die zouden detoxificeren?
Nee, dat zal niet werken. Dat detox-gedoe via pleisters is gewoon oplichterij.
Ik zie wel vaker dingen over detoxificeren, maar het zijn toch echt je lever en nieren die dat doen......en niet je voeten.

Ik begrijp dat de verkleuring een bewijs zou moeten zijn dat de pleisters werken? Maar is het niet gewoon een chemische reactie, bijvoorbeeld zout (uit zweet) + stofje in pleister = kleur?

Kortom, ik weet niet precies waar het over gaat, maar ik ben erg sceptisch.. en het lijkt me zonde er zoveel geld voor te betalen!
Ik zie trouwens prijzen van 50 euro en van slechts 5 euro.
en dat zou dan allemaal hetzelfde moeten doen?
https://vsdeal.com/detox-voetpleisters-natuurlijk-ontgiften-terwijl-je-slaapt.html

Maar het blijft een feit dat veel mensen deze dingen graag geloven en er ook
veel geld voor over hebben en dus helemaal niet willen horen dat het niet werkt.

Lees hier maar wat meningen:
http://forum.viva.nl/forum/list_message/124587

Een poosje geleden was er veel te doen over AquaDetox, detoxen met een voetenbadje. Ook dat bleek na gedegen onderzoek gewoon nep, roest............
http://www.skepsis.nl/aquadetox.html