het licht eraan welk bier en welk frisdrank bij deze pagina's met deze linken staat het op op de eerste staat bier en de 2de frisdrank

Toegevoegd na 1 uur:
maar het hangt wel af hoeveel kcal je binnen krijgt en je verbruikt

Toegevoegd na 1 uur:
het totaaleplaatje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De hoeveelheid kcal bepaalt dat en dan maakt iets jou helemaal niet dik als je per dag net zoveel kcal verbruikt als je inneemt.

100 ml van een gemiddelde frisdrank levert 42 kcal, 100 ml van een gemiddeld biertje levert precies hetzelfde maar ja, wat is gemiddeld precies?

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/F/
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/B/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bier, want daar zit gist in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
en wat heeft de gist er precies mee te maken? zou je dat kunnen uitleggen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk eerder het graan wat erin zit..
Ritsuka
10 jaar geleden
en op wat voor manier zorgt graan ervoor dat je dik word dan? Het levert energie om te bewegen.
Hier is geen definitief antwoord op te geven omdat er gewoon teveel soorten van beiden zijn. Wel is er in 2012 bewezen dat bier onder meer nicotinamide riboside bevat, een vitamine die kan leiden tot meer uithoudingsvermogen, minder diabetes en cholesterol en minder overgewicht. Frisdrank bevat meer suikers dus zal dit waarschijnlijk "dikker maken"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen van beide, het ligt aan het totaal plaatje.
Wat krijg je aan kcal binnen?
Wat is je energiebehoefte? (hoeveel je verbrand)
Hoeveel beweeg je op een dag?
Krijg je verder alle voedingsstoffen binnen?

Als jij verder alles goed hebt met mineralen, vitamines, en andere voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft, dan kun jij prima elke dag bier of frisdrank drinken als jij wilt.
Zolang je maar binnen je caloriebehoefte blijft, zul je niet aankomen.

Als een actief persoon zou ik eerder voor een frisdrank gaan, omdat de suiker energie leveren voor het sporten. Maar je kunt ook prima relaxen op de bank met een biertje.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat de vraagsteller bedoelt met gelijke verdere levensstijl.
Ritsuka
10 jaar geleden
Zoals ik al zei, als je verder actief bent, en het past in je caloriebehoefte, dan maakt het op zich niet veel uit, maar frisdrank met suiker is dan nuttiger.
Als we het Beer & Society Information Center en de website Bier-en-gezondheid.com, gefinancieerd door de beroepsfederatie de Belgische Brouwers, zouden mogen geloven, dan maakt alcohol (of bier tenminste) niet dik. Ook het artsenblad Semper nam die beweringen onlangs over.
Meestal wordt overgewicht veroorzaakt door een reeks factoren zoals lichaamseigen kenmerken, leefstijl, beweging, voeding enz. Veel zware bierdrinkers, houden er eetgewoonten op na die veel vet bevatten, wat hun zwaarlijvigheid verklaart, aldus de bierwebsite. Matig alcoholverbruik heeft zelfs een uitdrogend effect wat tijdelijk gewichtsverlagend werkt, zo is op Bier-en-gezondheid.com te lezen. Alleen wanneer regelmatig overdadig wordt gedronken, dreigt op termijn het gewicht wel toe te nemen.
Maar frisdranken zijn nog slechter: vier glazen frisdrank bevatten vier keer zoveel calorieën als vier glazen bier, zo wordt beweerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Frisdrank. Daar zit namelijk veel toegevoegde suiker, of erger: glucose-fructosestroop, in die door het lichaam moeilijk af te breken is.
Bier is een natuurlijk product dat (uiteraard met mate) in een gezonde levensstijl past. Bovendien is bier niet zo slecht voor je tanden, bevat normaal gesproken geen e-nummers en er zitten vitaminen en andere stoffen in die een positief effect op het menselijke lichaam hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bier, want daar drink je meer van.
Ik heb wel eens geprobeerd een avond cola mee te drinken met de bierdrinkers - ik werd helemaal gek van de suiker en cafeïne.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is individueel. En cola is niet de enige frisdrank. Simpelweg geen relevant antwoord