mijn vetpercentage is rond de 45 procent. Schildklierhormoon Tyrax 0,15 mg en Furosemide - vochtafdrijving. Hoe gaat mijn vetpercentage omlaag?

Ben bij diëtiste geweest. Bij acupuncturiste. Bij Chinese kruidendokter. Helaas geen resultaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cardiotraining en goed op de voeding letten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag eens aan de dokter of hij je cortisol gehalte kan laten testen...
Een lichaam in stress kan heel moeilijk gewicht kwijtraken.
En dan is het de truc om deze stress te verlagen... En tot die tijd kan je niet veel doen dan gezond eten en voldoende bewegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
viridiflavus:
Ketose bereik je niet zomaar, dan moet je echt heel laag in koolhydraten gaan en dat heeft ook weer nadelen, vooral als je niet afbouwt.
Een andere reden waarom het werkt is omdat vet zorgt dat bepaalde vitamines opgenomen worden.
O.a. slagroom en roomboter dus, alleen zonder suiker en niet op brood.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ketose is ook niet echt gezond op de lange ermijn..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niks mis met ketose:(stukje controverse)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29
Je moet het wel goed doen. lange uitleg, die ook geldt als je niet zo laag in koolhydraten geldt dat je naar ketose gaat.
http://www.leefbewust.com/themas/leptine.html

Het beste antwoord

Wat voor soort schema heeft de dietiste gegeven? En je verteld er ook niet echt bij wat je op een dag eet en wat je aan beweging en sporten doet.
Maar ik kan wel tips geven wat voor veel mensen werkt: Gezond en genoeg eten en voldoende bewegen.
Het klinkt heel cliche, maar het is wel hetgene dat werkt. Veel mensen zijn door alle dieten en speciale wonderproducten van tegenwoordig de draad kwijt van wat nu gezond is en wat niet.

Als eerste, bereken eerst eens wat je nodig hebt aan energie op een dag: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Vul je gegevens in, en je ziet bovenin een getal verschijnen bij BMR. Nooit onder dit aantal kcal gaan eten, dit heeft je lichaam minstens nodig om te overleven.
Nu kun je je activiteiten ingeven door aan de wieltjes te draaien. Nu komt er een 2e getal, TDEE. Dit is wat je nodig hebt voor je dagelijkse bezigheden.
Als je gezond wilt afvallen, kun je het beste een klein beetje (200-500 kcal) onder dit TDEE getal gaan zitten.

En voor wat je moet eten? Gewoon de schijf van 5: http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx
Pas de porties aan op de kcal die je nodig hebt, en blijf verder gewoon volkoren brood eten, volle melkproducten, etc. Geen dieet of light producten gebruiken.
Liever niet te veel frisdrank en vruchtensappen.
(zie reacties voor meer)
Ritsuka
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Dus je bekijkt eerst hoeveel je nodig hebt, dan ga je ongeveer dit eten (een calorieteller is zo gevonden online of op een app, het voedingscentrum heeft er ook 1)
En daarnaast ga je zorgen dat je meer gaat bewegen. Begin eerst eens met een half uur per dag, wandelen, fietsen, maakt niet uit, zolang het maar een gewoonte word om elke dag op een vaste tijd een half uur te bewegen. En probeer meer dagelijkse bewegingen toe te voegen, zoals vaker de fiets, trap ipv lift etc. Als dit ritme er eenmaal in zit, van elke dag een half uur bewegen, dan kun je werken aan deze bewegingen intensiever maken. Dus probeer eens hardlopen, of een sprintje met de fiets. Begin eerst 1 of 2x in de week dit intensievere (rest van de week het normale halfuurtje).
Krachttraining is ook erg aan te raden voor een paar keer in de week, laat je adviseren in de sportschool. Dus uiteindelijk zorg je dat je (voornamelijk) gezond en genoeg gaat eten, je voegt meer dagelijkse bewegingen toe in je dag, en je gaat elke dag een half uur sporten/bewegen. Als je dit volhoud zal je vetpercentage vanzelf gaan dalen.
Je mag best eens koekjes chips en dergelijke eten, zolang je maar ongeveer goed uitkomt met je totaal van kcal, vitamines, mineralen en dergelijke.
Ritsuka
10 jaar geleden
Vaak is het een combinatie van te weinig bewegen, en te veel en te ongezond eten. Dan ben je tegelijkertijd aan het overeten, maar toch ondervoed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ben bij internist geweest. zij gaat in overleg met huisarts - verwijzing naar specialisten in het lucas andreas ziekenhuis amsterdam. ik sport minimaal 3 x per week kracht en cardio, fiets en beweeg daarnaast - heb geen auto. ik eet gezond en voldoende - rook niet drink niet, geen drugs, snoep nauwelijks. gebruik geen lightproducten, geen suiker in koffie of thee toch bedankt voor het antwoord!

Andere antwoorden (1)

Regelmatig eten
Gezond eten
Sporten elke dag
Niet snoepen
En blijf actief

(ik raad je aan om een personal trainer mee te nemen naar de sportschool en hem een schema voor voeding en training op te stellen.)
Daarmee val je goed en verantwoord af.