hoe lang kun je menstruatiebloed verliezen zonder in (levens)gevaar te komen?

Toegevoegd na 1 uur:
en half jaar een beetje, geen tampons nodig, dan een tijdlang niets, maanden, an drie maanden achteereen wat meer bloed, wel tampons nog of maandverband, dan een maand niets, dan weer een maand lang, nu veel bloedverlies, en het is nog niet opgehouden. Normale tampons voldoen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Amadea
10 jaar geleden
De hoeveelheid is meer bepalend dan de duur. Een vraag over menstruatie heeft trouwens niets met seksualiteit van doen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat idd om de hoeveelheid. Je zult niet direct in levensgevaar zijn, maar je eerder erg slap, duizelig en moe voelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het meeste er uit komt is vocht en een soort slijm. En maar weinig bloed. Dus het zal niet met zo een vaart lopen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Is het veel of weinig? En hoeveel dagen?
ronron1212
10 jaar geleden
relatief begrip Ritsuka.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de vraag aangepast en er toelichting bij gegeven
Amadea
10 jaar geleden
Heb je er buikpijn bij, een soort koortsig gevoel? Verlies je ook stolsels, of alleen bloed?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
soms stolsels, meestal alleen bloed, laatste tijd zuiver en donkerder van kleur, menstruatiegeur, lichte tot hevige buikpijn, uitstralend naar rug
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat zei de huisarts?
Amadea
10 jaar geleden
Dit zijn inderdaad klachten die je niet zomaar door kunt laten gaan. Laat het alsjeblieft onderzoeken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ben vorig jaar al helemaal door de medische molen gegaan. na een keer half jaar en een keer 3 maanden menstruatie na een, Mirena spiraal laten verwijderen, hopende dat de klachten dan verdwenen. Ik kreeg een anticonceptiepil ( ff naam kwijt maar kan hem opzoeken,) die hielp het bloeden te stoppen. Arts en ook gyneacoloog hebben niets kunnen vinden. Na de drie maanden hield het bloeden op, de Mirena was er toen uit, maar vorige maand begon het weer en die pil werkt nu niet meer. Ik hoopte dat iemand hier er bekend mee was. Ook ben ik van plan morgen alsnog weer te beginnen met opnieuw onderoeken te ondergaan. De gyneacoloog zei vorig jaar dat als het aanhoudt de baarmoeder verwijderd moet worden. Ik vind dat nogal een rigoreuze aanpak, vandaar mijn vraag hier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je al eens gekeken naar een Novasure-behandeling? Daarbij wordt met een redelijk eenvoudige ingreep je baarmoederslijmvlies weg-ge-electrocuteerd en is de kans groot dat je bloedverlies stukken minder wordt tot helemaal verdwijnt. Helemaal risicoloos is het niet (sommige vrouwen houden er meer bloedverlies aan over), maar in vergelijking met een volledige baarmoederverwijdering is het peanuts. Veel 'ouderwetse' gynaecologen zijn er nog niet echt bekend mee. http://www.hevigbloedverlies.nl/novasure/ Oh en als je je slapjes voelt door al het bloedverlies: staalpillen slikken. En als je baalt van al dat gehannes met tampons kan ik de mooncup aanraden.
Ritsuka
10 jaar geleden
Zoiets als Novasure heeft mijn moeder laten doen, en ze heeft bijna nergens last meer van.
En qua pijn viel reuze mee, ze kon best snel weer aan het werk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
lijkt mij ook wat rigoreus om meteen maar je baarmoeder te verwijderen.
Is er al eens naar je vitaminehuishouding gekeken ?
Ik heb weleens gehoord dat extreme menstruatie een kenmerk is van een B12tekort!
wellicht is het een idee om eens te kijken op: http://home.kpn.nl/hindrikdejong/index.html
ronron1212
10 jaar geleden
Ga naar je huisarts daar hoort deze vraag thuis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Forall: ga eerst een goed gesprek aan met je gynaecoloog en vraag hem/haar wat je mogelijkheden zijn. Waarschijnlijk zal je inderdaad eerst weer allerlei onderzoeken moeten ondergaan.
Laat je heel goed voorlichten, neem desnoods iemand mee: 2 mensen horen meer dan 1.
Twijfel je ook maar 1 seconde aan wat dan ook: vraag een 2e mening aan bij een andere gynaecoloog en laat je ook dan goed voorlichten. Vraag goed door als iets je niet duidelijk is.
Tipje: schrijf al je vragen op voordat je gaat, dan kan je ook niks vergeten. Ook tijdens het gesprek kan je wat aantekeningen maken. Heel veel mensen vinden dat raar om te doen, maar het is gewoon in je eigen voordeel en de arts zal dat, als het goed is, alleen maar toejuichen.
Heel veel sterkte en succes!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De reden dat ik Novasure nog niet gedaan heb is omdat je daarna niet meer zwanger kunt worden.
Inmiddels huisarts geweest en bloed lten prikken, wacht op oproep voor gyneacoloog
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een bloedtest (prik bij huis arts of ziekenhuis) kan uitwijzen of ijzertekort ontstaat. Dit kan gemakkelijk met tabletjes of injectie opgelost worden. Overleg met je huisarts, is normaal en zeker niet eng. Gewoon even een afspraak maken.

Het beste antwoord

Er zijn vrouwen die al jaren leven met een doorlopende menstruatie. Behalve de constante ongemakken van het ongesteld zijn, kunnen zij hier mee leren leven.
Vaak slikken zij de (prik)pil, om zo toch ook een normale cyclus te hebben.
Zo lang het niet om extreem bloedverlies gaat (want dan is er hoogswaarschijnlijk iets anders aan de hand), hoeft dit geen probleem te zijn.
Wel kan er op den duur bloedarmoede ontstaan en behandeling is dan zeker gewenst.