hoeveel calorieën heb ik nodig(jongen, 16 jaar)?

Hey, ik weeg 56kg en ben 172 cm lang.

ik zit op vmbo-b electro dus is het helft praktijk en helft theorie.
na school zit ik achter de pc.
woensdag doe ik krantenwijk en zaterdag zit ik onder scouting.

hopelijk kwam de info goed van pas

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Je hebt minstens 2200 kcal nodig, en waarschijnlijk nog meer, maar daarvoor moet je even alle details hier in vullen: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Als je leeftijd, lengte en gewicht hebt ingevuld (bovenaan kun je het metric maken), moet je even de schuifjes draaien met hoelang je slaapt, wandelt etc.
Als je dat redelijk nauwkeurig kunt invullen, zie je precies hoeveel je nodig hebt.
En dit kun je dan aanpassen voor de woensdag met je krantenwijk en zaterdag met de scouting.
Je bent nog in de groei, dus je hebt wel veel energie nodig.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je wel, dit had ik hodig!!!:D