Kost het geld om te praten met een pshygoloog wordt dit vergoed of niet?

Ik zit met heel wat dingen aan mijn hoofd
Ik heb ontslag genomen bij Ggz was er opgenomen
Die hulp baatte niet nu wil ik praten met een pshygoloog over mijn problemen. maar omdat ik een laag inkomen heb moet ik weten of dit mij geld gaat kosten of niet . En ik loop achter op betalingen bij Vgz dus weet niet of ze dit wel willen vergoeden. Het is namelijk echt nodig om mijn hart te luchten En hoe kom ik terrecht bij een pshygoloog

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de GGZ zit je op de juiste plaats als je over je geestelijke problemen wil praten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook slechte ervaringen met GGZ,wil je praten omdat het echt niet goed gaat,sturen ze je weg:'kom na de koffiepauze maar terug'
Waardeloos>_<

Het beste antwoord

Toen ik met iemand wou praten is me aangeraden eerst naar de huisarts te gaan. Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan en die heeft me doorverwezen naar een praktijkondersteuner van de GGZ. Dit was gratis. Deze praktijkondersteuner is geen psycholoog, maar je kan er wel je verhaal kwijt. De praktijkondersteuner kan je vervolgens een advies geven over (volgens hem/haar) goede vervolg hulp.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vergoeding van behandeling in de eerstelijnszorg

U krijgt behandelingen door een eerstelijnspsycholoog alleen vergoed als u een doorverwijzing van uw huisarts of bedrijfsarts heeft. Daarbij geldt:
De eerste 5 gesprekken met de psycholoog vergoedt uw basiszorgverzekering. U betaalt hierbij wel een eigen bijdrage van € 20 per consult.
Misschien vergoedt uw verzekeraar meer consulten geheel of gedeeltelijk, als u daarvoor een aanvullende verzekering heeft.
Voor een internetbehandelingstraject (e-health) is uw eigen bijdrage € 50.

Vergoeding en eigen bijdrage bij behandeling in de tweedelijns ggz

Voor een behandeling (diagnosebehandelcombinatie of dbc) door een hulpverlener in de tweedelijns ggz geldt:
U krijgt de behandeling vergoed vanuit het basispakket. Wanneer u langer dan een jaar klinische zorg nodig heeft, wordt deze vergoed vanuit de AWBZ.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had hem ook net gevonden http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/wie-betaalt-de-behandeling-van-mijn-psychische-problemen.html
Goed antwoord dus. +