Hoe lang mag je boven je maximale hartslag sporten?

Stelling 220-50 jaar = 170 slagen. maar je sport ook korte tijden op 180

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Als je hart helemaal gezond is kan het behoorlijk wat aan. Ik heb zelf gelukkig een gezond hart, maar mijn medicijngebruik zorgt ervoor dat ik af en toe een iets verhoogde hartslag heb... 180 in rust.

Ik zit daarmee niet aan mijn 'top', maar de cardioloog vertelde mij dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken. Als je hart gezond is, kan het een heleboel klappen opvangen.

Als je je hierover zorgen maakt, zou ik wel in ieder geval even langs de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je maximale hartslag is individueel bepaald. Die 220 min je leeftijd (mannen) of 210 min je leeftijd (vrouwen) is een groffe richtlijn. Dat jij er tien boven kunt, is dus heel normaal.

Bij mij: 220-43=177 als maximum. Volgens mijn hartslagmeter haal ik af en toe 193. Goed, dat is heel uitputtend, maar verder heb ik er geen problemen mee.

Voor jou geldt hetzelfde als voor mij: gewoon doorgaan.