Zijn inlegkruisjes slecht als je ongesteld bent?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
10 jaar geleden
vaak heb je meer maandverband nodig, maar inlegkruisje kan op lichte dagen
Amadea
10 jaar geleden
Ik neem toch zeker aan dat Nina het over de lichte dagen heeft? Wel raar dat alle beantwoorders er vanuit gaan dat vraagstelster inlegkruisjes zou gebruiken als ze maandverband nodig heeft.

Het beste antwoord

"Slecht" is een beetje een vaag begrip, ze zullen niet slecht zijn voor je gezondheid maar wel voor je ondergoed en als je pech hebt ook voor je gewone broek.

Inlegkruisjes (ik heb echt niet alle merken geprobeerd maar voor dit geldt voor vrijwel alle varianten die ik ooit heb gebruikt) lekken gewoon door!

Een paar druppels vocht blijven er echt goed inhangen maar als je echt bloed verliest zie je de vlek meestal gelijk ook aan de onderkant verschijnen en even later ook in je ondergoed. Als je helemaal aan het eind van je menstruatie nog een beetje bruin spul verliest doen ze prima dienst maar voor dunner bloed niet, dat lekt er gewoon doorheen.
Summo
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Ik heb nog nooit ondervonden dat een inlegkruisje slecht zou zijn voor mijn katoenen ondergoed. Hoezo denk jij dat, Summo?
Summo
10 jaar geleden
Met slecht bedoel ik dat je rode vlekken in je ondergoed krijgt als je meer dan 1,5 theelepel bloed verliest. Er zit (waarschijnlijk om broei tegen te gaan) niet echt een antilklaag in dus het slaat gewoon door en als je nog wat bloed verliest zie je dat meteen.
Zoals ik noemde alleen dat bruine (lang niet zo vochtige) spul aan het eind gaat er niet echt doorheen Om die reden helpen ze ook voor geen meter tegen (licht) urineverlies, elke druppel voel je (bijna) gelijk ook aan de onderkant.
Summo
10 jaar geleden
oeps: antilklaag = anti lek laag
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik gebruikte inlegkruisjes altijd i.c.m. tampons, omdat het touwtje van de tampon toch niet helemaal fris en droog blijft ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank jullie voor alle goeie antwoorden
XXX Nina

Andere antwoorden (2)

Nee , zolang jij regelmatig verschoont is er niets aan de hand
Ik neem tenminste aan dat je geen ernstig bloedverlies hebt anders zou je geen inlegkruisje gebruiken tijdens je menstruatie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, niet als je een inlegkruisje draagt dat ademend werkt, die hebben meestal een dunne plakstrip (Always heeft dit onder andere), dit is erg belangrijk. Ook een inlegkruisje moet je regelmatig verschonen. Kies als je menstruatie zwaarder wordt voor maandverband of tampons.