Ik heb 2 bultjes op mijn lies zitten, wat is het?

Ik heb 2 bultjes op mijn lies zitten, het lijkt alsof 2 spieren zijn opgezet. Mijn lies ziet er aan de rechter kant ook dikker uit. Ik moest wel bij de fysio met deze been op krukjes springen, heeft het hier iets mee te maken? Dat ik het bijvoorbeeld over belast heb?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kunnen ook ontstoken haarzakjes zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan van ales zijn, ga naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ontsteking? Opgezette lymfeklieren? Vraag oordeel huisarts.
Ritsuka
10 jaar geleden
heb je daar geschoren? kunnen ingegroeide haartjes zijn
of een liesbreuk, of iets anders.
huisarts dus

Antwoorden (2)

Het zouden ontstoken lymfklieren of ontstoken talgklieren kunnen zijn
Als je je pas geschoren hebt zou het ook ontstoken haarzakjes kunnen , keuze te over dus
het beste kun je er even mee langs de huisarts gaan zodat hij er iets aan kan doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voel eens bij je andere lies,
zijn ze daar ook alleen dan kleiner?
Zo ja dan zijn het zeer waarschijnlijk opgezette lymfeklieren. Dat gaat vanzelf weer over.

En ja, dat kan komen doordat je je spieren daar overbelast hebt, maar het kan ook iets anders zijn, bijvoorbeeld een griepje die je niet eens gemerkt hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad heel af en toe niet, dan ga je naar een huisarts, maar niet meteen.
Hier houden ze 3 weken aan:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/81825-opgezette-lymfeklieren-meestal-een-onschuldig-verschijnsel.html