Hoe ontstaan kloven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
De vraag staat in overig van de categorie Gezondheid. Als het om gebergte ging had het Aardwetenschappen zullen zijn.

Het beste antwoord

Kloven ontstaan in natte en in droge huid.

In natte huid is dat meestal tussen de tenen. Doordat de tenen tegen elkaar drukken kan er makkelijk vocht achterblijven na het wassen. Of je draagt niet goed ventilerende schoenen, waardoor de tenen bezweet raken.
Kloven in een natte huid gaan vaak samen met een schimmel of/en bacteriële infectie. Ze kunnen zo diep zijn dat de huid gaat bloeden en er pijn optreedt.

Bij droge huid is eelt de oorzaak. Door wrijving en belasting van het eelt komen hier kleine scheurtjes in. Als het dan niet goed verzorgd wordt worden de scheurtjes groter en dieper. De kloven kunnen gaan ontsteken of bloeden, en dat kan erg pijnlijk zijn.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord +