Wie weet er een manier om je aankomende nies te voorspoedigen?

Ik moet altijd doen alsof ik niet op tijd een zakdoek kan pakken om mezelf over te halen toch te niezen. Zijn er ontspanner methodes?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Heel zachtjes door je neus inademen en je ogen samen trekken (alsof je naar de zon probeert te kijken) en hatseflats!

Toegevoegd na 2 uur:
oogleden samentrekken natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Er wordt vaak gezegd dat je in het felle licht moet kijken om je nies over te halen.

Het schijnt bij sommige mensen te werken, bij mij echter niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk dan even in een felle lamp. Dan komt de nies heel snel.

En als ik aan de damp van een bak hete thee ruik moet ik zeker niezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het licht kijken werkt bij mij prima, maar als het dan nog niet komt is het wel des te vervelender. Met een potlood in je neus schijnt ook te helpen, moet je niet je eigen potlood nemen natuurlijk!
14 jaar geleden
In het licht kijk, daarbij door de neus ademen en met je tong je gehemelte 'kietelen'. Ik moet al niezen als ik daaraan denk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even flink aan een potje peper ruiken - dat doet 't 'm wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een neushaar eruit trekken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nies kun je beter voorkomen door met je duim en wijsvinger een paar maal achter elkaar je neus dicht te knijpen . En als je wel wilt niezen kijk maar even in een lamp .