hond met artrose opereren of niet?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij had het eerst alleen in de achterpoten en nu ook in zijn voorpoten!
is artrose te genezen door operatie!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
paulus811
10 jaar geleden
Waarom zou je het niet doen? Als je het zelf had, zou je het dan ook ter discussie stellen?

Het beste antwoord

Artrose wordt door een dierenarts vastgesteld door diverse onderzoeken. Soms wordt een radiografie genomen ter bevestiging van een vermoedelijke artrose. Deze aandoening zal waarschijnlijk worden behandelt met medicatie en een niet belastende beweging. Niet belastende beweging omdat bij teveel beweging het probleem zal worden verergert. Een ideale behandelingsmethode waarmee de hond kan worden geholpen is zwemmen, hiermee worden de gewrichten niet extra belast. Soms kan men de artrose ook door middel van een operatie behandelen, door de oorzaak van de artrose weg te nemen. Bijvoorbeeld wanneer een losgekomen stukje bot tot artritis heeft geleid, waardoor deze is overgegaan in artrose. Na de operatie zal nog altijd een matige bewegingstherapie worden aangeraden.
fremar