Vliegangst! Wie weet een goede manier om van mijn vliegangst af te komen, voor een betaalbare prijs?

Ik heb het net afgezocht maar zie door de bomen het bos niet meer.
Zijn hier mensen met ervaring, die van hun vliegangst af zijn nu?
De knop in mijn hoofd moet omgedraaid worden, het heeft te maken met hoogtevrees en de angst om neer te storten, wie weet waar kan ik daarvoor terecht kan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Gaat je vliegangst gecombineerd met claustrofobie of een andere angst? Dan is
Mind Tuning de meest effectieve methode om van je vliegangst af te komen.
Het resultaat percentage is meer dan 98,7% bij deze vorm van vliegangst.

Mind Tuning werkt snel en doeltreffend. Het gaat uit van het snelle leervermogen
van de hersenen. Er verschijnen geregeld berichten in de media over Mind Tuning.

De Telegraaf schreef al 10 jaar geleden: "Pieter Frijters opent ogen".

Dagblad De Standaard uit België schreef: "De energie, het charisma, de mensenkennis en zijn verregaande inlevingsvermogen zijn zonder meer uitzonderlijk". (Frijters Mind Tuning)

Niet vliegen

Dit is de meest voor de hand liggende oplossing. Vliegen is inderdaad geen eerste levensbehoefte. Als vliegangst je beperkt in wat je graag wilt dan is niet vliegen geen oplossing!

Want je wilt wel die promotie waarbij je twee keer per maand naar Londen vliegt. Je wilt graag jouw geëmigreerde kind zien en in je armen sluiten. Of op de koffie bij je zus die in Australië woont.

Rustgevende medicijnen
Alle medicijnen hebben bijwerkingen en zijn niet goed voor een gezond lichaam. Mogelijk werken ze niet of wordt je probleem erger. In het ergste geval brengen ze je hele bioritme in de war met alle gevolgen van dien. Begin er liever niet aan. Ze hebben een verslavende werking en je komt er moeilijk van af.

Vliegangst vanwege wantrouwen techniek
Begrijp je gewoonweg niet hoe het mogelijk is dat een vliegtuig vliegt? Zit daar de angst bij jou? Dan valt Stichting Valk te proberen. U wordt daar begeleid door klinisch psychologen.
Even googelen op vliegangst en je vindt een heleboel vliegangst trainingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Air Travel Trainers, tel. 024 - 3528860, fax: 024 - 3540090
Deze organisatie bestaat uit een drietal psychologen, gespecialiseerd in het helpen overwinnen van van vliegangst. Gevestigd aan het Toernooiveld 100, 6525 HR Nijmegen.

Stichting VALK, Postbus 110, 2300 AC Leiden
Stichting VALK is een samenwerkingsverband van de Rijksunivesiteit Leiden, KLM en Luchthaven Schiphol. De letters VALK staan voor Vliegangstbestrijding Leidse Universiteit KLM en deze stichting kan je bijstaan om je vliegangst te overwinnen.
14 jaar geleden
een tabletje van 5 milligram Diazepan, doet alles wat je je maar wensen kan... Als je naar de huisarts gaat, dan krijg je er wel een paar als je ernaar vraagt tegen de vliegangst...

En ik weet uit ervaring dat vliegangst heel diep ingrijpt in je "zijn"...

Toegevoegd na 2 minuten:
Je komt er niet vanaf, want het is een gebrek aan vertrouwen en aangeleerd gedrag, dat leer je zo maar niet even af... Gewoon een pilletje dat je angst hanteerbaar is, is het allerbeste wat je kunt doen...

Ik kan je wel zeggen: "Vertrouw volkomen dat alles goed gaat", maar als je gevangen bent door je angst is dat geen optie... Pilletje wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stichting Valk boekt anders prima resultaten.
Je kunt er zeker wel vanaf komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet als je de komende zaterdag geboekt hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie heeft het over zaterdag a.s.?
Vliegangst voorkomen
16 juli 2006 in Angsten by Frank Ruiters

Voor drie op de tien mensen geeft vliegen meer spanning dan hun lief is: ze hebben vliegangst.

Enkele tips:

Laat koffie, cola, chocolade staan vanaf enkele dagen voor de vlucht tot na de landing om de kans op ontspanning te vergroten. Ze bevatten alle cafeïne. De effecten van cafeïne lijken op angst: een snellere hartslag, trillen, opwinding.

Door tijdens start en landing kauwgum te kauwen heb je minder last van druk door stijgen en dalen. Bij verkoudheid kan dit onvoldoende zijn. Gebruik dan spray, om de holten open te maken.

Neem aan boord daarom regelmatig wat te drinken. Drink liefst dranken zonder koolzuur.

Maak het jezelf naar je zin aan boord, door je eigen muziek mee te nemen, een goed boek te lezen, of een praatje te maken met anderen.

Voor hardnekkige vormen is er de stichting VALK (VliegAngstbestrijding Leidse universiteit en KLM), waar vliegangstigen op cursus kunnen om hun zenuwen de baas te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft het over hoogtevrees, niet pijn aan zijn oren!
Je kunt er voor kiezen om niet te willen vliegen. Dan hoef je er ook niet bang voor te zijn. Er zijn mooie plaatsen genoeg waar je zonder te vliegen ook kunt komen.
Uiteindelijk blijft het gewoon waar: als de mens had moeten kunnen vliegen, had hij wel vleugels gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
De vraag is dan wel of die keuze wel zo vrijwillig is als je doet voorkomen. In sommige beroepsgroepen kan je eigenlijk niet functioneren zonder te vliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en als hij 120 km/uur had moeten gaan, had hij geen voeten, maar wielen ;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als in Nederland had willen wonen, had hij wel een dikke vacht i.p.v. kleren ;-))
Ik heb vorig jaar voor het eerst gevlogen, naar Curaçao, negen en een half uur vliegen!
Ik was zooo vreselijk bang, net als jij..
Maar echt waar, het is me zo ontzettend meegevallen, ik vond het bijna een geweldige ervaring :)
Zo gauw ik in het vliegtuig was zakte de angst al weg, of je in een hele grote bus stapt.
Opstijgen ook, liet ik me vertellen, voel je even in je maag, niks van dat alles heb ik last gehad.
Wij zaten bij het raam( gereserveerd) dat vond ik ook wel fijner als in het midden zitten.
Ik stap er nu zo weer in, zonder angst.
Misschien dat je , zoals de reacties hiervoor aangeven, eens kunt zoeken of je in een vliegtuig op de grond kunt kijken.
Ik wens je heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat je voor het eerst ging vliegen.
Waarom kwel je jezelf dan nog, als je steeds angstiger wordt.
Ga dan ergens op vakantie waar je bv met de trein of een eigen auto heenkunt.
Of blijf in Nederland, leuke plekjes zat hoor :)
Ik scheit bij het opstijgen en landen ook altijd peentjes, je moet daar gewoon even over heen, op het moment dat je hoog in de lucht zit en klaar bent met draaien dan is het net alsof je in de bus of trein zit.

Ik knoop altijd nog even in mijn oren dat er meer mensen dood gaan door autoongelukken dan door vliegtuigongelukken! Het is dus de meest veilige manier van reizen!

Toegevoegd na 1 dag:
Het kan ook altijd nog op de BA Baraccus manier, vraag je reisgezelschap jou knock out te slaan en in het vliegtuig te zetten, vervolgens wordt je wakker veilig aangekomen op de bestemming.

Mocht ook bovenstaande je niet helpen, misschien kun je eens met een psycholoog praten, die kan je misschien een ander inzicht geven en jou angst verminderen of wegnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het enige wat echt helpt is in een vliegtuig stappen en gewoon gaan vliegen. Ik had ook vliegangst, heel erg! Toen ik in het vliegtuig zat en de deuren gingen dicht, ging het mis, ik kreeg last van angstzweten, hyperventilatie en wou eruit rennen. Toch bleef ik zitten en het ging vanzelf weg. Vorig jaar ben ik zelfs in Korea geweest, dat is 11 uur vliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je al gevlogen dan? het heeft te maken met de angst voor de dood. Je kan met een psycholoog hierover praten. Je moet leren angst te negeren of te omarmen,maar het mag niet je leven beheersen, want die angst is nutteloos.
Door te oefenen kan 't worden overwonnen. Door een MP3-speler mee te nemen met genoeg muziek en genoeg batterijen en een goede koptelefoon, kan je dat oefenen vergemakkelijken.