Ik ben een meisje en heb een lage stem, heeft iemand enig idee hoe ik deze hoger en vrouwelijker kan laten klinken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@jorrissie, ik rook niet :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarom zou je dat willen dan? Veel mannen vinden een lage stem ontzettend sexy vooral als die nog een beetje hees is ook.

Antwoorden (4)

Oefenen. Het klinkt gek, maar ik had hetzelfde probleem. Mijn stem was wat aan de "hoge" kant en als een man wil je natuurlijk een wat zwaardere mannelijkere stem hebben. Dus ik ging mijn stem proberen te verzwaren, door de lucht die je gebruikt om te spreken te vertragen en een druk uit te oefenen op de stembanden, waardoor deze ook vertraagt.

Het is moeilijk uit te leggen, maar je moet eerst een beetje experimenteren en kijken welke techniek het beste bij je past.

En anders kan je altijd nog naar je huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn op youtube heel veel filmpjes te vinden waar uitgelegd wordt welke oefeningen je kunt doen om je stem te verhogen. Deze zijn vooral voor en door transgenders, dat is ook de reden dat ik van het bestaan weet. Ik heb ze geprobeerd en vond het wel lastig, maar mijn stem is natuurlijk veel lager dan die dan jou. Hopelijk heb je er iets aan. De video die ik erbij heb gedaan vond ik zelf erg nuttig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een jonge vrouw bent kan een lage stem ook heel mooi klinken, wat zwoel, geheimzinnig…
Maar als je er toch vanaf wilt is een operatie mogelijk aan je stembanden.
Of je kan naar een logopedist gaan, die kan je helpen je stem anders te gebruiken zodat de klank anders wordt zonder dat je stembanden daar schade onder lijden. Je zal dan wel veel moeten oefenen maar het kán wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een zangpedagoog kan je ook oefeningen geven om je stem wat hoger en vrouwelijker te laten klinken.