Geslachtshormonen zijn de hormonen die afgegeven worden door de gonaden of geslachtsklieren. De bijnieren produceren als bijproduct ook vrouwelijke en mannelijke geslachtshormonen.

Bij een vrouw produceren de eierstokken (ovaria) vooral oestrogenen en progestagenen waarvan respectievelijk oestradiol en progesteron de belangrijkste zijn.
Bij een man produceren de zaadballen (testes) meer androgenen met als belangrijkste hormoon testosteron.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier staat het wat duidelijker maar wel een plus
http://www.consumed.nl/ziekten/460/Geslachtshormonen