In de multivitamine zit b6 met 2mg maar je hebt er maar 1,5 milligram per dag nodig kan dit kwaad?

In de Supradyn Complex forte zit namelijk van vitamine b6 2mg maar De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine B6 is voor volwassen mannen en vrouwen (19-50 jaar) vastgesteld op 1,5 milligram. Dit komt overeen met zes sneetjes volkorenbrood. is het dan wel veilig? omdat je niet te veel van b6 mag hebben

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee hoor, dit kan absoluut geen kwaad. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is namelijk berekend met een ruime marge omdat iedereen een verschillende behoefte heeft. Het is dus een soort "gemiddelde" wat genomen en berekend wordt.

"De ADH heeft betrekking op de gemiddelde behoefte van de Nederlandse bevolking, met daar bovenop nog een ruime marge om rekening te houden met de spreiding van de behoefte in de bevolking. Volgens de definitie zou de ADH de behoefte van 97,5% van de bevolking moeten dekken. 2,5% van de bevolking heeft dus meer nodig dan de ADH, maar daar staat tegenover dat het merendeel van de bevolking aan minder ook al voldoende heeft".

Je hebt het over Supradyn Forte (Forte betekend Sterk) en deze heeft een iets hogere dosis voor mensen die dus iets meer nodig hebben, omdat ze bijvoorbeeld niet voeldoende binnen krijgen via het voedsel.

Linkjes bijgevoegd, hier kun je alles zelf nog eens nalezen. Hopelijk heb je er wat aan.

http://www.vitamine-info.nl/hoeveel-heb-ik-nodig/
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/64997-vitamine-b-complex-b1-b2-b3-b5-b6-b8-b11-b12-tekort.html#7
http://www.fitforme.nl/voedingsstoffen/vitamines/vitamine-b6
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vitamine B is in water oplosbaar .
Dat wil zeggen dat je een evt. teveel automatisch uitplast .
Kan dus geen kwaad als je iets teveel binnenkrijgt .