bestaat er een wet over dat je vrij moet krijgen van school als het te warm is in het lokaal (>25 graden)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als dat zo was, heb ik heel wat vrije dagen gehad;)
Wij hadden geen airco op onze net nieuw gebouwde school..

Antwoorden (2)

nee die bestaat niet, alleen als je zwaar inspannend werk zou moeten doen zoals sportdag of iets dergelijks dan moeten er voldoende maatregelen genomen worden zoals extra water en pauzes ed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, er bestaat wel een wet dat een school maatregelen moet nemen als het warmer is dan 30 graden, maar wat die maatregelen precies zijn mag de school zelf beslissen. Een tropenrooster is dan een optie.