Ik wil weten hoeveel elektromagnetische straling in huis is. Is alleen de sterkste bron bepalend?

Ik werk in een woongroep voor jongeren met een licht verstandelijke beperking (15 cliënten).
Sinds kort hebben we de beschikking over Wifi.
Ik denk dat we onderhand in een reuze magnetron werken en wonen met zo'n 20 stuks GSM, +/- 10 laptop's, zo'n 4 tablets, 2 pc's, 2 dect telefoons en 5 draadloze persoonlijke alarmtoestellen. Al deze toestellen zijn ingeschakeld en in gebruik op de momenten dat de cliënten in huis zijn.
Is het zo dat de stralingswaarde een optelsom is van alle apparaten? Zo ja, werk ik dan in een grote magnetron?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan alles bij elkaar optellen, maar het is dan wel appels en peren optellen.
Verschillende frequenties en manier van zenden.
Het is niet zo dat de sterkste bron bepalend is, behalve als die zeer sterk is, dan maakt de rest niet meer uit, maar zo'n sterke bron zou er niet mogen zijn.

Als je het teveel vindt worden is een deel makkelijk weg te laten.
Zet de router alleen op 2,4GHz "G" en zet de rest uit, vaak heb je dan nog beter bereik ook, als het huis niet te groot is kan de "radio" van de router op 50%.

Vervang de dect toestellen door een variant die alleen zend als ie gebruikt wordt.

Leer iedereen aan apparaten en/of wifi uit te zetten als ze niet gebruikt worden. (eventueel kan je energieverbruik als reden gebruiken)