Ineens een ingezakte borst. Welke oorzaken kan dit hebben?

Verwijder mijn vraag aub niet! ik ga binnenkort sowieso naar de dokter maar ben alvast benieuwd of jullie iets weten.

Ik ben bezig met afvallen maar ben nog niet merkwaardig afgevallen (niet in gewicht en niet in omvang) Verder niks echt veranderd in mijn doen en laten. Toch zag ik dat 1 van mijn borsten ineens ingezakt was, een beetje dat de bovenkant van de borst platter is geworden. Ook zie ik meer adertjes/deukjes/striemen zitten, maar verder geen knobbeltjes ed te merken. Ik stond te staren in de spiegel en werd er een beetje bang van..
Welke oorzaken kan dit allemaal hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
Is het maar 1 van de 2 borsten?
En in hoe korte tijd is dit gebeurt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja 1 van de 2.
Nou ik kijk niet elke dag, maar volgens mij was het eergisteren nog 'normaal' en gisteren avond dus niet. Dus in 1/2 dagen zowat. (Of ik zag het gewoon niet eerst, maar zeker binnen een week).
Cryofiel
10 jaar geleden
Je bent aan het afvallen, schrijf je. Zou het niet kunnen dat je van "mollig" (misschien is het Engelse "fluffy" een betere beschrijving) naar normaal gaat, en dat dit bij jou bij je borsten het eerste merkbaar is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan maar het is raar omdat ik pas een week bezig ben en moeite heb met afvallen (vetverbranden) omdat ik al vrij veel afgevallen ben vorig jaar. Het kan zijn dat hetgeen dat ik dan eventueel afgevallen kon zijn (500 gram tot 1 kg) echt alleen bij mn borsten moet zijn, maar ik merk wel wat verschil bij mn rug.
Dit verschil ineens moet echt voor meer gewicht zijn denk ik en langere tijd en niet van bijna de een op de andere dag. Hopelijk is dat de oorzaak, en niet iets anders, maar het lijkt mij onwaarschijnlijker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals je het omschrijft, ben ik eerder geneigd om te denken dat het een combinatie moet zijn van je afvaldieet en je cyclus.
Het is bekend dat bij het afvallen verdwijnt het vet in de borsten sneller dan van andere delen zoals heupen, dijen of buik, dus die ene kilo die je afgevallen bent, kan heel goed merkbaar zijn aan je borsten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En mijn cyclus? (Ik heb geen menstruatie, ben aan de pil)
Maar gaat dat afvallen dan echt zo snel op 1 bepaalde plek?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, je gebruikt de pil en je hebt geen menstruatie, of je hebt deze uitgesteld... maar dat betekent niet dat je geen cyclus hebt!
In ieder geval het afvallen kan écht veel sneller gaan op een bepaalde plek. Naar aanleiding van jou verhaal moest ik meteen denken aan een goede vriendin van me die jaren geleden altijd klaagde dat toen ze begon met dieet, het eerste wat afviel waren haar borsten, die toch niet al te groot waren. Ze baalde daar gigantisch van.
Kijk anders naar de actrice René Zellweger: als ze aankomt voor haar rol als Bridget Jones krijgt ze enorme borsten, en als ze afvalt zijn juist de borsten het eerste wat verdwijnt. Ga toch naar de arts om te vragen, wij kunnen allemaal van alles zeggen en vinden, maar wij zitten niet in jouw lichaam, en zien niet wat het probleem is. Veel succes!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat klopt, bedankt voor je reacties, ik laat het weten.

Antwoorden (1)

Ik kan het niet zien maar een deukje of kuiltje in de huid kan op borstkanker wijzen. Omdat het zo plotseling begonnen is en omdat je het meer omschrijft als 'ingezakt' zal het wel meevallen maar ga gewoon vandaag even naar je huisarts en niet 'binnenkort' want hier maak je je het hele weekend druk om.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan vandaag niet en het weekend ben ik weg, ik zal wel bellen voor een afspraak voor maandag (ipv donderdag). Het lijkt wel een kuiltje alleen is deze dan dus vrij groot aangezien dat de hele bovenkant van mijn borst bezet.
Heb je enige idee welke oorzaken er meer kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan zijn dat je spierweefsel bent gaan kweken (niet afvallen) en vetweefsel uit je borst bent verloren. Waarom bel je de huisarts niet even tussendoor vandaar om het te vragen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben net een week bezig met krachttraining (voornamelijk biceps trainen met de halter en beetje push ups). Ik denk dat het daardoor komt want bij de andere borst heb ik het ook zie ik nu, alleen viel het minder op denk ik :/ raar haha naja ik maak me geen zorgen, maar zal vanmiddag even bellen voor de zekerheid en als zij het niet weet dat maak ik een afspraak voor maandag als dat kan.
Dankje!