Is afvallen zonder galblaas moeilijker?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/overig/val-verwijderen-galblaas.375544
Van wat ik zo snel lees valt de ene persoon af, terwijl de ander aankomt.
Niet zomaar te zeggen

Het beste antwoord

Nee hoor. Ik zou zelfs bijna zeggen dat het er makkelijker van wordt, omdat je na het verwijderen van je galblaas je eetpatroon enigzins moet aanpassen. Het advies (wat je van de artsen meekrijgt) is om minder vet en gekruid te eten. Mijn galblaas is al meer dan 20 jaar geleden verwijderd. Mijn eet en leefpatroon is daarna een stuk gezonder geworden. Voor die tijd at ik alles en lette nergens op en was een echte lekkerbek. Dat is nu een heel ander verhaal, het voorval heeft van mij een gezondheidsfreak gemaakt.

Als je blijvend en verantwoord wilt afvallen zul je je leefpatroon voorgoed aan moeten passen. Een tijdelijk dieet doet wat het zegt, het laat je tijdelijk afvallen. Zorg dat je niet al te vet eet dus. Let er op dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt en vul deze eventueel aan met supplementen. Verdeel de 3 grote maaltijden, in 6 kleinere maaltijden over de dag en avond. Zo blijft je metabolisme op een constante en heb je meer effect. Zorg ook bij je gezonde voedingspatroon voor een gezond bewegingspatroon. Snoep niet teveel, niet teveel buiten de deur bestellen, geen frisdranken en sapjes maar gewoon water of thee. Dit zou je al een aardig eind op weg kunnen helpen.

http://gezondheid.vraaglink.nl/798/waarom-moet-oppassen-met-pittig-eten-geen-galblaas-meer-hebt

http://www.ikazia.nl/sites/default/files/800286%20Voedingsadvies%20bij%20galklachten_0.pdf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het geen verschil maakt met of zonder galblaas afvallen.
ik begon mijn afvalperiode met galblaas en toen moest mijn galblaas eruit en nadat ik weer opgeknapt was hiervan,(ik had in het begin zonder galblaas erg veel hevige maagkrampen),ging ik verder met afvallen en het ging toen op dezelfde manier,het afvallen dus.
ik sportte er ook veel bij trouwens.