Afvallen klein stap om ijsblokjes in mond sabbelen, heeft dit effect?

Toegevoegd na 4 uur:
Vraag is onduidelijk geworden, volgens anderen, dus bij deze duidelijke vraag;

Ik wil in kleine stapjes afvallen. Helpt het mij wanneer ik op ijsblokjes ga sabbelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat was mijn zin niet, nog keer weer lezen?
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik lees ook "klein stap om ijsblokjes in mond sabbelen". Die zin begrijp ik ook niet. Ik kan wel gaan gokken wat je hiermee bedoeld zou kunnen hebben. Als ik dat doe, beantwoord ik niet jouw vraag, maar de vraag waarvan ik heb gegokt dat jij die zou kunnen hebben gesteld. Dan moeten we maar hopen dat mijn gok voldoende dicht in de buurt komt van de vraag die jij had willen stellen. Ben je van buitenlandse afkomst? Dan is dit best acceptabel. Ben je van jongs af aan hier opgegroeid? Dan zou je ook jezelf een plezier doen wanneer je je beter uitdrukt. Om de hierboven beschreven redenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik lees gewoon dit: "Afvallen klein stap om ijsblokjes in mond sabbelen, heeft dit effect?".
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat lees ik inderdaad. Vervolgens komt de vraag op: wat zou hiermee kunnen worden bedoeld?
Frimu2
10 jaar geleden
Ik denk dat de zin had moeten zijn . " Zou het sabbelen op een ijsklontje een stap helpen, bij mijn wens af te vallen?" Simpeler is....... Val je af door op ijsklontjes te sabbelen?
Cryofiel
10 jaar geleden
Tja, misschien. Of: "Ik wil in kleine stapjes afvallen. Helpt het mij wanneer ik op ijsblokjes ga sabbelen?" Of: "Ik wil een klein stapje zetten op mijn weg naar een lager gewicht. Helpt het om op ijsblokjes te gaan sabbelen?" Of: "Ik wil zo snel mogelijk heel veel kilo's kwijtraken. Alle kleine stapjes helpen daarbij. Zou het sabbelen op ijsblokjes zo'n klein stapje kunnen zijn, naast alle andere dingen die ik al doe"? Of: ... enzovoort ...
Ritsuka
10 jaar geleden
nu is de vraag duidelijker :)
Frimu2
10 jaar geleden
Yep.... dit is goeier Nederlands.

Antwoorden (2)

Nee, dit helpt amper om af te vallen.
Je lichaam verbruikt misschien een heel klein beetje meer energie om het koude op te warmen, maar je kunt je tijd en energie beter steken in iets dat beter werkt, zoals meer water drinken, of meer groente eten.

In plaats van op ijsblokjes gaan sabbelen, kun je beter zorgen dat je een lekker tussendoortje hebt. Dit voorkomt dat je honger krijgt en later ineens een eetbui krijgt omdat je te weinig hebt gegeten.

Toegevoegd na 11 minuten:
Met lekker tussendoortje bedoel ik lekker en gezond.

Veel mensen maken bij afvallen de fout om veel te weinig gaan eten, of om hele groepen te gaan schrappen (vaak koolhydraten).
Dt werkt misschien eventjes, maar uiteindelijk val je niet meer af.
Het beste kun je gewoon normaal eten, niet allerlei truukjes of moeilijke voedingsschema's.

Bereken hier wat je nodig hebt: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Nooit onder het bovenste getal gaan zitten (basic metabolic rate).
En voor afvallen kun je het beste een beetje onder het 2de getal gaan zitten (iets van 300-500 is meestal prima)
En je mag alles eten, ook koekjes en taart als je wilt, zolang je maar grotendeels gezond eet, en niet te ver over je TDEE komt.
Om af te vallen moet je namelijk genoeg eten en regelmatig op de dag, om te zorgen dat de verbrandingsmotor bezig blijft.

Toegevoegd na 3 uur:
Op ijsblokjes sabbelen kan een beetje helpen om af te vallen, maar zoals gezegd kost dat net zoveel tijd en energie als een grote stap nemen.
Wilskracht is als een grote gevulde fles, elke actie die je doet (een snoepje laten staan, een ijsblokje nemen etc) kost wilskracht, je fles word een stukje leger.
Als jij al je wilskracht steekt in dergelijke kleine trucjes als ijsblokjes, dan is aan het einde van de dag je fles met wilskracht leeg en is de kans groot dat je ineens gaat snaaien.

Je hebt op de lange termijn meer aan de andere tips die ik gaf, zoals meer water drinken en meer groente eten. Kost net zoveel wilskracht, maar als jij (bijvoorbeeld) meer groente eet, krijg je meer energie en kun je meer bewegen. En daardoor gaat je verbranding sneller en is de kans groot dat je uiteindelijk af gaat vallen, zonder dat het al te veel moeite kost.
En als jij gezond en genoeg eet, word de zin in snoepjes vanzelf minder.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Een verklaring voor de minnen zou gewaardeerd zijn, ik wil graag weten wat er fout is aan mijn antwoord.
anneliez
10 jaar geleden
geen idee, ik zal er iig een compenseren met een +
bamibal
10 jaar geleden
Lijkt me een prima antwoord, +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vind ik ook+
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik had je al een plusje gegeven.
Als het ijsblokje in de plaats komt van snoep, chocola, etc. dan helpt dat inderdaad. De drang om te snoepen bestaat voor een groot deel uit de behoefte om iets in de mond te hebben. Een ijsblokje is in dat geval een prima alternatief. Af en toe kun je ook best een suikervrij snoepje nemen.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja als ik iets in mijn mond wil is meestal dan foute dingen, dus heb ik nu ijsblokjes voor het geval als ik zin in heb in snoepen, dan neem ik ijsblokjes! :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@PerceeI30, wat bedoel je?
Ritsuka
10 jaar geleden
Is het uit honger dat je zoetigheden wil? Of is het meer uit verveling?
Je kunt beter werken aan kijken hoe het probleem veroorzaakt word.