Waarom blijven je gedachten altijd doorgaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bewerk je vraag over je het over werkelijk gedachtenloos hebt, of over het stoppen van bepaalde gedachten!

Het beste antwoord

Elke gedachte is een baksteen en het hele proces van denken wordt een muur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel een poetisch beeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zal die muur van mij wel heel hoog zijn!

Andere antwoorden (4)

Zolang er hersenactiviteit is, komen er gedachten... Dat is een proces dat niet stopt... Niemand kent totale gedachtenloosheid...

Wat je met een gedachte doet, dat is aan jou... Je bent niet verantwoordelijk voor een gedachte, je bent wel verantwoordelijk voor wat je met een gedachte doet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is een soort computer met een processor en geheugen modules. een processor kan niet stilstaan, het moet een instructie bevatten. dus altijd instructies :o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat en welke gedachten je bedoeld
maar als je het over 'malen' hebt.......

Bewerk je vraag even!

Ik heb je ergens anders een wijs antwoord zien geven over los laten.

Probeer daar een mee aan de slag te gaan.

Wanneer je aan iets speciafieks steeds denkt is het zinvol om deze gedachten 'over te dragen'.
Vreemd, ja, maar het kan!

Wanneer ik blijf 'malen' en er niet af kom, richt ik mij tot het Hogere, of het Universum, hoe jij dat ook ziet.

Zeg dan 's avonds voor ik ga slapen;'Ik draag HET op aan het Universum, ik laat los.'

Het is niet goed om het 'de naam' te noemen wanneer je het op wilt dragen en los laten want daar mee houdt je die geadachten in stand. Dus wanneer het iets is zeg je HET, wanneer het iemand is, zeg je HEM of HAAR!

Succes!

Toegevoegd na 11 minuten:
Wanneer je het echt over 'gedachtenloos' hebt, dat is bijna onmogelijk, men zegt dat iemand die écht kan mediteren, wel zonder gedachten kan zijn zijn maar dan ben je op het hoogste punt gevorderd met meditatie. Dan heb ik het bijvoorbeeld over o,a, de grote Zen Meesters.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegd Jeanette, zeker interessant voor iemand als ik die zich Pieker noemt een hele goede,dankjewel +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel pieker, wat vervelend voor je!!!!
Probeer hier wat mee te doen, hoop dat het je gaat helpen, werken doet het zeker! Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
the universe will provide
Cogito ergo sum. Ik denk, dus ik besta. Kunnen denken (overdenken, bedenken) is de eigenschap die ons mens heeft gemaakt, die ons heeft gebracht waar we nu zijn. Dat voortdurende ‘verwerken’ van alle indrukken is een soort van tweede natuur geworden. We zijn er aan gewend om dat altijd te doen, zelfs altijd te móéten doen omdat het onze belangrijkste overlevingsstrategie is. Instincten en reflexen volstaan al lang niet meer, die zijn we ontgroeid, we leven veel te complex. Het kleinste moment van niet-denken en je ligt onder een auto of beneden aan de trap.
Maar je kan niet-denken, als je er je best voor doet. In meditatie is het van belang en door meditatie kan het lukken. De geest leegmaken door je te concentreren op het lichaam en dan ‘concentreren’ niet in termen van ‘bestuderen’ maar van ‘het centrum vinden’. En vandaar uit naar buiten het lichaam ZIJN. Het universum zijn.
‘Just being’.
Dan kan het denken stilstaan.