Ik ken een paar mensen die last hebben van verschrikkelijke beenkrampen die vaak dagenlang duren ondanks medicatie. Wat kunnen zij doen?

Zij roken niet (meer). Ze bewegen ook regelmatig.
Is hier nog wat meer tegen te doen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Dingen zoals zeep onder de matras leggen enz. helpen niet daar zijn de krampen sowieso veel te erg voor.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Cryofiel
10 jaar geleden
Zeep onder het matras leggen helpt natuurlijk sowieso niet, dat berust puur op bijgeloof. Extra magnesium kan wel helpen (maar dan moet je het dus wel innemen, niet onder je matras leggen). Maar je schrijft dat er al medicatie wordt voorgeschreven, dus ik neem aan dat deze mensen ook al extra magnesium voorgeschreven hebben gekregen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke medicatie hebben deze mensen dan? Krampen in benen kan namelijk ook veroorzaakt worden door bloedvatvernauwing.
Cryofiel
10 jaar geleden
Bedoel je etalagebenen? Ik dacht dat die alleen optreden bij inspanning (waarbij gewoon rustig lopen al als 'inspanning' kan worden gezien), maar niet 's nachts in bed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ook s'nachts in bed kun je krampen krijgen met etalagebenen.
Cryofiel
10 jaar geleden
Oh, dat wist ik niet. Bedankt voor de informatie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan Cryofiel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die mensen hebben allebei Inhibin.
Ze hebben overigens, voor zover mij bekend, geen last van etalagebenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inhibin is juist tegen nachtelijke krampen.
Als dit medicijn niet voldoende helpt is het verstandig om terug te gaan naar de huisarts voor een middel dat wel helpt.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk een tekort aan magnesium.
Kan men zo in de winkel kopen
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nooit geweten. Hoe weet je dat? (gewoon nieuwsgierig) :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb het zelf voor gehad. Van het ene moment op het andere krampen. Moest toen magnesium tabletten nemen.
Misschien nemen deze mensen cholesterolremmers ? Ik heb hetzelfde voorgehad :geen medicatie hielp mij ,geen magnesium en ook niets anders . Moest per nacht 10 tot 15 keer uit bed met krampen .
Toen ik stopte met cholesterolremmers waren na 3 de dagen de krampen gedaan ;
Dit is gekend :alle medicatie die vetten en /of cholesterol in het bloed verlaagt kan deze krampen als bijwerking hebben (gelukkig niet bij iedereen)
Ik heb 3 verschillende geprobeerd ,en ik heb het bij allemaal ,en het is gewoon niet te doen . Dus ik wil alleen rustig doorslapen ,en eventueel met te hoge cholesterol ;
Ik let op mijn voeding ,en neem een voedingssupplement op basis van rode rijst Op aanraden van huisdokter .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt aan de oorzaken. Kan een tekort aan voedingsstoffen liggen, zoals taurine en magnesium maar kan bijvoorbeeld ook te maken hebben met schildklierproblemen. Kan ook te maken hebben met schoeisel. Te soepele zolen zorgen ervoor dat je voorvoet wat omhooggeduwd wordt. Moet je dan bij jezelf nagaan en evt advies vragen aan een orthomoculair therapeut.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden