Waarom hebben (oudere) Aziaten vaak o-benen?

Ik woon in Korea en het valt mij op dat vooral oudere vrouwen van lagere sociale klasse hier ontzettend o-benen hebben. Ik heb al een gehoord dat dit zou komen van het veel in kleermakershouding zitten, een andere reden zou vitamine tekort kunnen zijn.
Het eerste heb ik zo mijn vraagtekens bij omdat jongere dames hier geen last van lijken te hebben (die dragen dan ook vaak leggings of andere strakke broeken om vooral maar hun rechte benen te laten zien, terwijl oudere dames vaak hele wijde broeken dragen).
Weet iemand hier meer over te vertellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Veel Aziatische mensen zijn lactose intolerant... dit heeft dat ook invloed op de botsterkte aangezien je dan minder kalk binnenkrijgt. maar een tekort aan vitamine D kan ook zeker meehelpen/tegenhelpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een gebrek aan vitamine D is vaak de de oorzaak.
Zoek maar een op de ziekte Rachitus dan vindt je genoeg informatie.