Hoelang zijn de zwellingen en blauwe plekken zichtbaar na een neuscorrectie?

Ik word volgende week geopereerd aan mijn neus, hierbij wordt het kraakbeen rechtgezet. Hoelang duurt het ongeveer voordat de zwellingen en blauwe plekken die zichtbaar zijn voor anderen verdwenen? Kan ik ander een halve maand na de operatie met een gerust hart op vakantie zonder resterende plekjes?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Dat is bij mij jaren geleden ook gedaan. Ik weet niet meer precies hoe lang het duurde maar het ging heel snel. Volgens mij kun je over een week of 2 gewoon met vakantie zonder resterende plekjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
En al heb je resterende plekjes wat dan nog?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerlijk had ik 6 weken in mijn hoofd, net zoals Amadea in de reactie vermeldt. Ik meen me dat te herinneren van de colleges.
Voor de zekerheid heb ik het even gegoogeld en op deze site (zie bron) wordt 1-2 weken genoemd. Ik weet natuurlijk niet of jou operatie dezelfde is als die waar de bron over gaat, maar ik verwacht eigenlijk dat het soort operatie van weinig invloed zal zijn op het wegtrekken van de blauwe plekken. Als ik me daarin vergis laat ik me natuurlijk graag corrigeren.

Al met al is een halve maand na de operatie misschien wat kort om meteen op vakantie te gaan. Het uiteindelijke resultaat zal dan vast nog niet 100% zichtbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat bij de vraagsteller om anderhalve maand, dus 6 weken. Als ik dan van je bron uit ga heeft de vraagsteller meer dan genoeg tijd om in alle rust te genezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er staat "ander een halve maand." Ik las hier "anderS een halve maand" dus 2 weken. Als er "anderhalve" bedoeld wordt dan is dat inderdaad voldoende tijd.
Blijf ik de manier het geschreven staat wel krom vinden.