Hoelang is rescue spray van bach houdbaar zonder dop?

Ik heb het flesje nu ongeveer een jaar in huis, helaas is de dop eraf. Aangezien het etiketje er half af is kan ik niet de houdbaarheidsdatum lezen. Kun je het na 1 a 1,5 jaar nog gebruiken ook als de dop eraf is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Er zal misschien wat alcohol vervliegen, maar die is er alleen voor de houdbaarheid aan toegevoegd en heeft niet met de werking van de spray te maken. Misschien kan je een andere dop eroverheen zetten, dat beperkt het toch.

De houdbaarheid van de Rescue Remedies is lang. Vier jaar voor de druppels en spray. Twee jaar voor de crème. Na die jaren neemt de werking van de remedies af.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Werking?We hebben het hier over Bachbloesems. http://www.skepsis.nl/bachbloesemremedies.html
Amadea
10 jaar geleden
Jij zet maar een flesje water in jouw medicijnkastje, stippel. Wij weten dat jij een cynicus bent. Maar jouw reactie heeft niets met de vraag te maken, slaat gewoon nergens op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok dan, je kunt het altijd gebruiken, totdat er groene oogjes op beginnen te drijven of de lucht te affreus wordt. Is dat dan wel een relevante reactie? Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe een familielid jarenlang in de ban is geweest van een Bachbloesemzweefteef zonder dat er ooit werking was te merken. Toen ze uiteindelijk haar heil bij regulier zocht, was de klacht snel verholpen.