Eigenlijk is er geen verschil. Isosorbidedinitraat is de werkzamestof van Cedocard. De voorgeschreven vorm en sterkte maakt wel degelijk een verschil. Isosorbidedinitraat van 5mg word vaak gegeven bij acute klachten van angina pectoris (hartkramp). De isosorbidedinitraat 'retard' van 10 mg of hoger word gegeven ter voorkoming van angina pectoris.

Retard betekend dat het een tablet is met een gereguleerde afgifte, dus dat het gedurende de dag een gedeelte van de werkzame stof word afgegeven.

Dit antwoord is vast niet helemaal compleet, maar ik heb er zelf niet meer kennis van om er dieper op in te gaan, maar de plaatselijke apotheker legt dit je vast met liefde uit.