Hoe noem je een persoon of wat is de eigenschap van iemand die bepaalde zaken nogal complex bekijkt?

Iemand die bep. zaken te complex bekijkt dan nodig is, hoe noem je zo'n persoon?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (8)

Je kunt dit van verschillende kanten benaderen.

Als iemand alle kanten van een probleem bekijkt, kan het een perfectionist zijn.

Doet iemand dat uit angst voor onvoorziene gevolgen, dan zou je hem een piekeraar kunnen noemen.
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heeft u helemaal gelijk! Bedankt :)
Als het om luchthartige zaken gaat : een insectenbestijger (oftewel een mierenn**ker), anders misschien een spijker-op-laag-water-zoeker, een zwartkijker, of een aanhanger van de kreet : waarom makkelijk, als het moeilijk kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mierenneuker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat bedoel ik niet :)
pes·si·mist de; m,v -en iem die alles vd donkere kant bekijkt
Een zwartkijker die van n mug een olifant maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand de complexiteit van een probleem ziet is dat een teken van intelligentie. Voor jou kan het te complex zijn. Dat kan. Wat is te complex? En wie bepaald dat? Als je een naam wil hebben voor iemand die zaken complex ziet zou ik zeggen: een professor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die bepaalde zaken te complex bekijkt is een wetenschapper. Dit is niet bedoeld als flauw grapje...

Veel wetenschappers zitten zo diep in de materie dat huis tuin en keuken zaken vergeten worden en DE oplossing pas interessant wordt als er een complexe theorie achter zit. Terwijl dat veel oplossingen momenteel juist meer in een eenvoudige oplossing gevonden kunnen worden.

Maar een woord die de precieze lading dekt, weet ik niet. Perfectionist komt in de buurt, maar dat is meer iemand die de hele tijd bijschaaft, niet iemand die alles heel comlex maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die de zaken altijd complexer bekijkt/voorstelt dan nodig, noem je een politicus.