Is het waar dat je lichaam uitrekt van yoga/pilates?

Ik had gehoord dat je rug ongeveer 2cm uitrekt als je aan pilates en of yoga doet. Is dit waar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Interessante vraag!!
Zonde dat ik niet kan plussen met de app...

Antwoorden (2)

Als je regelmatig yoga en pilates doet, word je wat leniger.
Je rekt niet uit, maar je houding kan wel verbeteren. En als je rechter op staat, lijk je langer.
Je word dus niet echt langer, maar je leert om een betere houding aan te nemen, waardoor je langer (en slanker) lijkt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op onderstaand plaatje zie je duidelijk het verschil.
Op het linkerplaatje staat de persoon met een slechte houding, rechts met een goede houding.
Je ziet dat de persoon langer en slanker lijkt, dit effect kun je dus bereiken met regelmatig yoga en/of pilates doen.
Plaatje bij antwoord
Ritsuka
10 jaar geleden
van yoga of pilates-oefeningen worden TIJDENS de oefening de spiervezels ietsje verder uit elkaar gerekt, maar echt geen 2 cm! Op de lange duur worden je spieren wel blijvend wat langer, maar als je ermee stopt is het effect binnen een jaar weer weg.
Je rug zelf rekt niet uit, dat is een vaste serie verbindingen van botten, banden en pezen die juist niet mogen rekken want dan wordt je rug instabiel.